Merejää ei lase Baltic Workboatsil Nasval kai ääres erinevate riikide teenistuste tarvis valminud väikelaevadega läbi viia katsetusi ega neid tellijatele üle anda.
Tänavune talv ei ole kiusanud mitte üksnes teemehi ega majaomanikke, vaid ka laevaehitajaid. AS Baltic Workboats plaanis möödunud aasta detsembri lõpus palju oma valmistoodangust tellijatele üle anda, kirjutas maakonna leht Meie Maa.
“Keegi ei osanud arvata, et talv nii vara tuleb. Juba detsembri algul oli meri jääs. Jääga ei saa katsetusi läbi viia ja laevad jäid üle andmata,” rääkis AS Baltic Workboats tootmisjuht Neeme Muru.
Õnneks on kliendid tema sõnul siiani olnud mõistvad ega ole tekkinud olukorra tõttu laevaehitajalt trahvi nõudma hakanud. Kui tavaliselt on jää märtsis ära läinud, siis Nasva jõe suue on küll praeguseks lahti sulanud, kuid vaatamata aprilli keskpaigale on avameri endiselt jääs ega luba valminud aluseid katsetada.
Praegu ootab kai ääres merel proovimist seitse laeva, lisaks üks alus tehase ruumes. “Tuleb nii välja, et meil on momendil suurem laevastik kui Eesti piirivalvel,” üritab Muru tõsisesse asja natuke lõbusamalt suhtuda.
Nasval kai ääres ootavad mere jääst vabanemist Poola piirivalve kaks 24 meetri pikkust laeva, mida ei saa katsetada ega Poola toimetada. “Üritasime küll paar päeva tagasi nendega sõita, kuid ei tulnud midagi välja. Need ei ole nii paksu jää lõhkumiseks mõeldud ja mootor ei jõua alust läbi jää suruda,” ütles Baltic Workboatsi tootmisjuht.
Seotud lood
Kui veel 20 aastat olid koht- ehk LAN-võrku liidetud põhiliselt arvutid, siis täna on ühises võrgus kõik seadmed alates küttelahendusest, valgustusest ja külmkapist kuni tööstusseadmeteni. Tehnoloogia areneb hoogsalt ja järk-järgult liigutakse vaskkaablil põhinevatelt ühendustelt üle fiiberoptilistele ja üle õhu lahendustele. LAN-võrgu olevikust ja tulevikust räägib YEInternationali tootejuht Henri Voogla.