Tänast Eesti toiduainetööstust iseloomustab
uuendusmeelsus, sihikindlus ja nutikas turundus, kirjutas eile ilmunud Äripäeva
ajakirjas Tööstus innovatsioonikeskuse InnoEurope tegevjuht Piret Potisepp.
Potisepp ütles, et innovatsioon pole ainult uue asja, toote või teenuse loomine, vaid ka juba olemasoleva teistmoodi tegemine. "Eesti ettevõtetes läbi viidud innovatsiooniuuring näitas, et kõige sagedamini tegeldakse innovatsiooniga efektiivsuse suurendamiseks ja selleks, et pakkuda paremaid tooteid või teenuseid. Julgen väita, et Eesti toiduainetööstus on väga innovatiivne," märkis ta.
Eesti toidutööstuse ettevõtted tegelevad Potisepa sõnul pidevalt tootearendusega. "Sellest annab tunnistust konkurss Eesti parim toiduaine – viimasel konkursil oli esindatud 28 ettevõtet 78 uue tootega," kinnitas ta.
Potisepa sõnul on innovatsioon ka uued turundusmeetodid ja ettevõtete vaheline koostöö. "Eriti oluline on ühisturundus väiketootjatele. Üheskoos on lihtsam suhelda kaubanduskettidega, korraldada turunduskampaaniaid, töötada turul sisse kaubamärk jms," selgitas ta. "Üha uuenduslikumaid viise kasutatakse ka toodete reklaamimisel. Aina rohkem rakenduvad selleks internetikanalid," märkis Potisepp.
Ilmekaid näiteid Eesti toidutootjate uuendusmeelsusest jagub Potisepal küllaga. Järgnevalt mõned neist.
Piimhappebakter ME-3, mida algselt sai lisatud jogurtitesse ja kohupiimakreemidesse, on praeguseks jõudnud rikastama joogipiima ning juustu. Lisaks kahjulike mikroobide hävitamisvõimele hävitab ME-3 ka vabasid radikaale ja aitab kaasa nn hea kolesterooli tekkele ehk siis vähendab riski haigestuda südame- ja veresoonkonna haigustesse. Samamoodi mõjub ka Tensia-bakter, mida sisaldab hiljuti turule toodud E-Piima südamejuust. ASi Tere ja ASi Premia ühistööna valmis laktobatsillus fermentum ME-3 ehk Helluse bakterit sisaldav jäätis.
Hiljuti tõi Maag Piimatööstus turule inuliini sisaldava Basic-jogurtijookide sarja, mis ei sisalda säilitusaineid ega sünteetilisi toiduvärve. Hiljaaegu lisandusid Maagi e-ainete vabade toodete nimistusse veel laste toorvorstikesed.
Põltsamaa Felix sai hakkama aga seni võimatuna näiva ülesandega – uues majoneesis on kaalu jälgivate terviseteadlike inimeste rõõmuks vaid 3% rasva.
Hea näide turundusinnovatsioonist on see, kuidas lastele armsaks saanud tegelaskujusid kasutatakse muuhulgas ka toiduainete müügiks ja reklaamiks. Olgu selleks siis viinerid, juust, vahvlibatoon, kommid, kohuke, jäätis. Populaarsed kodumaised tegelased lastetoodetel on näiteks Jänku Juss, Lotte, Klaabu.
Uudsete turundusmeetodite poolelt on hea näide 2005. aastal asutatud Peipsiveere ühistu, mis võttis oma südameasjaks kohalike sibulate, porgandite, kurkide jms päästmise. On ju Peipsi kallastel traditsioonilise köögiviljakasvatusega tegeldud aastaid, rääkis Potisepp.
Seotud lood
Tänapäeva kiirelt arenevas ärimaailmas mängib tehnoloogia tööprotsesside efektiivsuse tõstmises olulist rolli. Üks selline uuenduslik lahendus, millest lõikavad suurt kasu mitmed ettevõtted, on Directo uus laohaldussüsteemi liides WMS Direct, mis on loodud spetsiaalselt Directo kasutajatele, kes tegelevad laomajanduse, kaupade liigutamise ja tootmisega.
Enimloetud
2
Üks esikolmiku firma olnud ka kolm aastat järjest Äripäeva gasell-ettevõte.
Viimased uudised
Mandri-Euroopa elektrivõrgu sagedusega sünkroniseerimine võib tuua hinnatõusu
Hetkel kuum
Kuidas tööstusettevõtet coachivalt juhtida?
Üks esikolmiku firma olnud ka kolm aastat järjest Äripäeva gasell-ettevõte.
„Elektrihind saab meil ainult üles minna“
Tagasi Tööstusuudised esilehele