Kuigi viimasel ajal on jaekettidelt
tootjatele lisandunud uusi tingimusi, püsib nende suhe siiski
harmoonilisena, ütles piimatoodete tootja Saidafarm AS juhatuse
esimees Juhan Särgava.
Äripäev uuris tootjatelt ja edasimüüjatelt, kuidas kulgevad läbirääkimised järgmise aasta tarnete ja hindade teemal.
Särgava sõnul on neil, kes kritiseerivad koostööd jaekettidega, olnud lihtsalt vähe kogemust selles vallas. "Tegelikult on meie suhe jaekettidega vägagi harmooniline," märkis Särgava. "Kui tahad nendega mängu mängida ja nende nõudmistele vastata, pead edasi arenema, sest ka klient areneb kogu aeg edasi ja ka tema nõudmised suurenevad."
Särgava ütles, et üha rohkem on suured poeketid huvitatud toodetest, mis on toodetud säästliku eluviisi tingimustes. "Jaekett võib küsida tootjalt, missugused prügilepingud on sõlmitud ja muud taolist," mainis Särgava ja selgitas, et tootja peab olema suuteline jaeketi poolsetele nõuetele vastata. "Tegelikult saan ma sellest aru, kuna ka mina ostjana olen huvitatud, kuidas ja mis tingimustes on toode tehtud," rääkis juhatuse esimees.
Särgava piima- ja mahetoodete sektoris hinnasurvet ei tunne. "Võibolla rafineeritud kujul, aga see on normaalne, et hind kujuneb läbirääkimiste tagajärjel," arvas ta.
Särgava ütles samas, et kõige efektiivsemaks ja meeldivamaks koostööpartneriks on nende jaoks Stockmann ja Tallinna Kaubamaja, aga ka Rimi kett. Rimi nõudeid on natuke keeruline täita, kuna tegemist on väga suure poeketiga, lisas ta.
"Omal ajal, kui me alustasime, otsisid suured ketid meid ise üles ja seetõttu me mingit probleemi jaekettidesse pääsemisega tunda pole saanud," lausus Särgava.
Seotud lood
AS Sagro juhi Kalle Reiteri sõnul on
tootjate lepingud jaekettidega pikemaajalised ja üldiselt hinnad seal ei
kajastu, sest tootja kaupleb hinda hulgimüüjaga igal nädalal.
Tänapäeva kiirelt arenevas ärimaailmas mängib tehnoloogia tööprotsesside efektiivsuse tõstmises olulist rolli. Üks selline uuenduslik lahendus, millest lõikavad suurt kasu mitmed ettevõtted, on Directo uus laohaldussüsteemi liides WMS Direct, mis on loodud spetsiaalselt Directo kasutajatele, kes tegelevad laomajanduse, kaupade liigutamise ja tootmisega.
Enimloetud
2
Üks esikolmiku firma olnud ka kolm aastat järjest Äripäeva gasell-ettevõte.
Viimased uudised
Mandri-Euroopa elektrivõrgu sagedusega sünkroniseerimine võib tuua hinnatõusu
Hetkel kuum
Kuidas tööstusettevõtet coachivalt juhtida?
Üks esikolmiku firma olnud ka kolm aastat järjest Äripäeva gasell-ettevõte.
„Elektrihind saab meil ainult üles minna“
Tagasi Tööstusuudised esilehele