Hiina sõiduautode müük kargas valitsuse
ergutuskulutuste toel juunis koguni 48% jagu kõrgemale, see on suurim hüpe
alates 2006. aasta veebruarist. Kiire kasv on märk tugevast nõudlusest, millest
oma osa saavad ka USA ettevõtted.
Maailma kolmandas majanduses osteti kuuga 872900 sõidukit. Koos busside ja veoautodega kerkis sõiduvahendite müük 36% ehk 1,14 miljoni ühikuni.
Nelja triljoni jüaani suurune majanduse ergutuspakett on aidanud Hiina USA asemel maailma suurimaks autoturuks, samuti on Hiinal oluline roll mitmete USA ettevõtete käivete kasvatamisel. Nii lõikavad hiinlaste tarbimiskasvust teiste hulgas kasu ka näiteks General Motors ja Alcoa.
"Hiina on positiivne jõud, mis aitab globaalsest surutisest väljuvat maailma kasvule vedada," rääkis eile legendaarne investor George Soros Bloombergile.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Hiina raskused on selgelt läbi," kommenteeris aga First Capital Securities´e analüütik Wang Qingtao. "Sõidukite järele on tohutu loomulik nõudlus, mis veab seda tööstusharu veel mitu aastas üles," lisas ta.
Seotud lood
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.