Eile oma esimesel pressikonverentsil teatas
General Motorsi uus juhatuse esimees Fritz Henderson vajadusest sulgeda peale
varem lubatud viie veel tehaseid ning Hummeri brändi saatuse otsustamisest
lähinädalail.
Viis tehast sulgeda lubas GM eelmisel kuul valitsusele abitaotlust esitades ja nüüd jääb sellest väheks, kirjutas Associated Press. Henderson lubas veel üht kompensatsioonipaketti töölistele, kes on nõus lahkuma, kuna riigile on lubatud tööjõukulusid vähendada.
President Obama ütles esmaspäeval, et GM kava ei lähe küllalt kaugele. Ettevõttel on 60 päeva aega kärpida veel kulusid ja saavutada veel järeleandmisi võlakirjaomanikelt ning ametiühingutelt või muidu tuleb pankrot.
Hendersoni sõnul ei saa kohtu kaudu juhitud pankrotti lahendusena eelistada, kuid see on praegu "kindlasti suurema tõenäosusega" ettevõttele hädavajalike lahenduste hulgas. Ta ütles ka Hummeri brändi saatust võetavat mõne järgneva nädala jooksul käsile.
Henderson asus ametisse esmaspäeval, kui Obama administratsioon oli tema eelkäija Rick Wagoneri erru saatnud. GM aktsia langes teisipäevahommikuses kauplemises 8,8%.
Müügi suurendamiseks lasi GM käiku programmi "Total Confidence" ("Täielik usaldus"), mis tasub auto osamakse nende klientide eest, kes on töö kaotanud mitte omal süül.
Programmi kvalifitseerunud kliendi eest võidakse teha kuni üheksa 500 dollarilist osamakset. Programmiga liitumiseks peab ostja vastama osariigi töötuks tunnistamise nõuetele, programm kestab terve aprillikuu.
Ford Motor Co. käis eile välja sarnase programmi. See võtab töö kaotanud ostja kuni 700 dollarilise kuumakse üle kuni aastaks.
Seotud lood
Tänapäeva kiirelt arenevas ärimaailmas mängib tehnoloogia tööprotsesside efektiivsuse tõstmises olulist rolli. Üks selline uuenduslik lahendus, millest lõikavad suurt kasu mitmed ettevõtted, on Directo uus laohaldussüsteemi liides WMS Direct, mis on loodud spetsiaalselt Directo kasutajatele, kes tegelevad laomajanduse, kaupade liigutamise ja tootmisega.
Hetkel kuum
Üks esikolmiku firma olnud ka kolm aastat järjest Äripäeva gasell-ettevõte.
“Kui regulatiivsed piirangud muutuvad liiga keeruliseks, kaalume tootmise viimist Eestist välja”
Tagasi Tööstusuudised esilehele