• 22.12.08, 16:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ettevõtted kasutasid novembris varasemast 8% vähem elektrit

Tänavu novembris müüs Eesti Energia 661 gigavatt-tundi (GWh) elektrienergiat, müük suletud turu äriklientidele vähenes majanduslanguse tõttu 8%, teatas energiaettevõte.
Elektrimüük kasvas koduklientide ja võrguettevõtjate lõikes, kuid müük äriklientidele kahanes nii suletud kui avatud turul. Müüki mõjutasid võrreldes möödunud aasta novembriga 2,5 kraadi võrra soojem ilm ning üldine majandusolukord.
Müük suletud turu klientidele vähenes võrreldes 2007. aasta novembrikuuga 5,5% ning moodustas 503 GWh. Sama perioodi jooksul kasvas müük Eesti Energia koduklientidele 1,1% võrra, müük suletud turu äriklientidele langes 8,0% võrra.
Avatud turul ehk suurtele äriklientidele suunatud müük vähenes võrreldes 2007. aasta novembrikuuga 8,6% võrra ning moodustas 77 GWh. Müük võrguettevõtjatele kasvas sama perioodiga võrreldes 10,3% ning moodustas kokku 82 GWh.
Eesti Energia novembrikuu keskmine elektrienergia müügi hind kodumaisel turul oli 451 kr/MWh, kasvades aastaga 10%. Müügihinna kasvu põhjustasid kütuse hinna, keskkonnamaksude ja teiste tootmiskulude kasv. Sama perioodi keskmine elektrienergia hind Põhjamaade energiabörsi Nord Pool Soome piirkonnas oli 828 kr/MWh, mis on kasvanud aastaga 16% võrra, jälgides kontinentaal-Euroopa elektrihinda ja veevarusid Norras, kust tuleb suurem osa Nord Pooli odavast hüdroenergiast.
Eesti Energia soojusenergia müük 2008. aasta novembris oli kokku 198 GWh, mis võrreldes 2007. aasta novembrikuuga vähenes 41 GWh võrra. Langus on peamiselt tingitud soojemast ilmast. Tallinnas vähenes soojuse müük 17%, Narvas ja Kohtla-Järvel vastavalt 18% ja 14% võrra.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.11.24, 18:01
Maailma suurim kaablitootja Prysmian keskendub aina enam täislahendustele
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele