Paldiski Tehnopargis alustas tööd regiooni
kaasaegseim kuumtsinkimistehas Zincpot, mille käivitamise koguinvesteering on
164 miljonit krooni, teatas ettevõte täna.
„Tehasel on plaanis esialgu aastas töödelda kuni 6000 tonni musta metalli. Tehase täisvõimsus lubab töödelda aastas 18 000 tonni metalli,“ kommenteeris Zincpoti tegevjuht Peeter Poolake.
Zincpoti teenused on suunatud nii sise- kui ka välisturule. Tehas pakub piirkonna metallitööstusettevõtetele kuumtsinkimist kaitsmaks terast korrosiooni eest. Kuumtsinkimine on vanim ja soodsaim terase pinnakatmise meetod. Zincpotis saab teha ka tsinkimisjärgset passiveerimist, mis kujutab endast tsingikihi enda kaitsmist korrosiooni eest. Baltimaades sellist terase topeltkaitset kuskilt mujalt praegu tellida ei saa.
Zincpoti tsinkimisvann on 7 meetrit pikk, 1,5 meetrit lai ja 2,8 meetrit sügav ning tsingitava detaili maksimaalne kaal võib olla 5,3 tonni.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tehas sai novembris Harjumaa keskkonnateenistuselt keskkonnakompleksloa.
Ligi 25-hektariline Paldiski Tehnopark asub Paldiski Lõuna- ja Põhjasadama läheduses, Keila-Paldiski maantee ääres ning omab raudteeharu. Tehnopargis on 24 kaasaegsetele nõuetele vastavat tootmis- ja ärimaa kinnistut. Osadele kinnistutele on võimalik rajada oma raudteeharu ja toruühendus sadamaga.
Seotud lood
Detsembris avatakse Paldiski
Tehnopargis kuumtsinkimistehas, kus AS Paldiski Tsingipada annab tööd
esialgu 20le inimesele. Kokku investeeriti tehase käivitamisesse 164 miljonit
krooni
„Maailm liigub elektritarbimise suunas kiiremini kui kunagi varem – küsimus pole enam selles, kas, vaid selles, kuidas me seda teeme,“ ütles ABB Eesti sagedusmuundurite tehase inseneriosakonna juht Jaanus Karu Äripäeva raadio saates „Jätkusuutlik ja roheline“. Tema hinnangul kasvab elektritarbimine aastatel 2024–2034 enam kui kümme korda kiiremini kui teised energiaallikad. Aastaks 2050 on energiatarve hinnanguliselt 85% suurem kui praegu. See kasv tuleneb suuresti sellest, et elektrit kasutatakse järjest enam fossiilkütuste asemel – nii küttes kui ka transpordis,“ tõdes ta.