Volvo omanik Ford ja Saabi omanik General
Motors on pöördunud tütarettevõtteile majandusliku toe saamiseks Rootsi
valitsuse poole.
Mõlemad USA firmad on avalikkusesse jõudnud info kohaselt kontakteerunud tööstusminister Maud Olofssoniga ja palunud riigil ühel või teisel moel tugevdada Volvo ja Saabi majandusseisu, kirjutas täna Helsingin Sanomat. Ameeriklastest omanikel on soov kahest Rootsi automargist neid müües lahti saada, kuid emafirmade majanduslik seis on praegu nii nõrk, et ilma omakapitali lisamata on Volvo ja Saab lähedal pankrotiseisule. Eelmisel nädalal ütles Olofsson, et enne abistamise otsustamist tahab valitsus saada selgust ettevõtete plaanidest.
Ajalehe Dagens Nyheterin avaldatud arvamusküsitluses soovis enamik rootslasi Saabi ja Volvo autotootmise säilitamist Rootsis ning olid nõus riigi abiga neile. 68% küsitletute arvates võiks Rootsi riik saada ettevõtete omanikuks vähemalt ajutiselt. Riigi valdkonda sisenemisel on ka vastaseid, nad viitavad muuseas Rootsi laevaehitusele, mis kahjumlikkuse tõttu lasti 1990ndatel aastatel kokku kukkuda. Autotööstuse kaitsjad on rõhutanud, et sõidukite tootmine on endiselt väga tähtis eksportiv tööstusharu ning kui lugeda juurde kõik autotootmisega seotud valdkonnad kuni terasetööstuseni välja, annavad autod Rootsis tööd umbes miljonile inimesele.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Energiaturg on murdepunktis. Taastuvenergia kiire kasv, võrkude piiratud läbilaskevõime ja desünkroniseerumine Venemaa elektrisüsteemist on viinud Eesti energiasüsteemi Euroopa sagedusalasse ja tänu sellele oleme ettearvamatu naabri elektrisüsteemist sõltumatud. Samas peame koos naabrite Läti, Leedu ja Soomega hoidma energiasüsteemi toimimas ja panustama rohkem varustuskindluse tagamiseks. Tuleb mitte ainult rääkida muutustest, vaid ehitada süsteeme, mis on juhitavad ja mis võimaldavad ettevõtetel uues reaalsuses raha teenida, riske vähendada ja energiat targalt juhtida.