Vaikse elektrimootori jõul veerevaist
autodest kardetakse ohtu jalakäijatele, eriti 1,3 miljonile Ühendriikide
pimedale, kirjutas Los Angeles Times.
Pime Jana Littrell Albany linnast koges eelmisel aastal, kuidas hääletult lähenenud Toyota Prius tal pangakontori parkimisplatsil üle jala sõitis. Kõige suurem on oht jääda väikesel kiirusel liikuva elektriauto alla. Õhutakistus ja rehvimüra hakkavad oluliselt häält tegema alles 35-40 km/h kiirusel.
"Olen nüüd märksa enam valvel, kuid ma ei tea, kas sellest suurt kasu on, kui ma autot lihtsalt ei kuule," rääkis Braille` kirja õpetaja Littrell. Küsimusega tegelenud konsultant Brian Bashin`i sõnul puudutab asi ka lemmikloomi, tervisejooksjaid, väikesi lapsi, jalgrattureid, lihtsalt tähelepanematuid inimesi.
Huvigrupid on astunud samme, et autod ei oleks jalakäijate jaoks kuuldamatult vaiksed. Vähemalt üks Silicon Valley alustav tehnoloogiafirma üritab hübriidide tarbeks arendada heli-hoiatussüsteemi jalakäijatele. Mõnedki hübriidiomanikud peavad autode lärmakamaks muutmise üritust totruseks.
Eelmisel aastal müüdi USAs 350000 hübriidsõidukit, müügiprognoos 2011. aastaks on ligi miljon. Turuliider bensiini/elektrimootoriga hübriidide seas on Toyota.
Seotud lood
Tööstusettevõtte tööprotsesside edukus algab töökindlatest ja vastupidavatest seadmetest. Lahendused, mis taluvad äärmuslikke töötingimusi ning toetavad kiiret ja täpset andmetöötlust, muudavad igapäevaprotsessid sujuvamaks ja efektiivsemaks. Tööstusseadmed aitavad vähendada seisakuid, tõsta tootlikkust ja kindlustada tööprotsesside sujuvuse ka karmides oludes ‒ olgu tegemist laohalduse, tootmise, toodete etiketeerimise või andmesisestuse ja -vahetusega.