Autor: Kertu Ruus • 5. veebruar 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Versonixi juht: Tallinki tõrkeid võis ette näha

Tallinkile peavalu põhjustanud broneerimissüsteemi müünud ettevõte Versonix ja teised kliendid peavad esialgseid tõrkeid uue tarkvara käivitamisel normaalseks, kuid meie laevafirma peaaegu sajaprotsendiline kasumilangus jääb siiski seletamatuks.

Versonixi tegevjuht Yuri Polissky nentis, et uuele broneerimissüsteemile üleminek pole lihtne ülesanne ühelegi suurele ettevõttele. "Kõik meie kliendid tegid läbi samasugused õppused ja nüüd kasutavad nad Seaware'i edukalt," ütles Polissky Äripäeva küsimustele vastates.

Versonixi tegevjuht lisas, et ta ei saa Tallinki järsult halvenenud majandustulemusi puudutavatele küsimustele vastata. "Me austame oma kliendi konfidentsiaalsust ja soovitame kontakteeruda siseinfot puudutavates küsimustes Tallinkiga endaga," märkis Polissky.

Viimaseks Seaware'i broneerimissüsteemiga liitunud ettevõtteks on Versonixi kodulehe andmeil Saksa kruiisifirma Peter Deilmann Cruises, mis ostis litsentsi mullu mais.

Ettevõtte USA asepresident ja tegevjuht Renee Mouras rääkis, et firma on Seaware'i edukalt kasutusele võtnud, kuigi nemadki on alles algusfaasis ja kohtavad tõrkeid. Ta pidas normaalseks, et uuele broneerimissüsteemile üleminek võtab umbes aasta aega.

Samas lisas Mouras, et loomulikest tõrgetest hoolimata pole ka Läänemerel esindatud Peter Deilmann Cruises'e majandustulemused kuidagi halvenenud. Vastupidi, ettevõttel pole kunagi paremini läinud.

"Kui süsteem just täielikult töötamast ei tõrgu, siis ma ei saa aru, kuidas saab uue broneerimissüsteemi kasutuselevõtt põhjustada 98protsendilise kasumilanguse," lisas ta.

Versonixi kokku pandud Seaware'i lühitutvustus ütleb, et süsteem pakub "täielikku lahendust" ning et kruiisiettevõtete, kuurortide ja laevafirmade kasutatud süsteem on "ülim ärijuhtimisvahend".

Just seesama Silja Line'ilt üle võetud ja oktoobris käivitunud süsteem viis aga väidetavalt põhja Tallinki viimase kvartali majandustulemused. Tallinki 2007./2008. majandusaasta esimese kvartali kasum kahanes eelmise majandusaasta sama perioodiga võrreldes tervelt 97,7%.

Polissky rääkis, et Versonix pakub Tallinkile endiselt Seaware'i sisseviimisega seotud toetust - ärianalüüsi, projektijuhtimist, tarkvaraarendust, koolitust, andmetöötlust jne.

Ta lisas, et Versonix hoiab kõigi oma klientidega pikaajalisi suhteid.

Number

97,7% vähenes Tallinki 2007./2008. majandusaasta I kvartali kasum aasta varasemaga võrreldes. Väidetavalt on selle taga üleminek uuele broneerimissüsteemile.Mis on Mis

Versonix1984. aastal asutatud tarkvarafirma asub USAs Silicon Valleys, tarkvaraarenduskeskus ka Venemaal.Silja Line valis 2005. a Seaware'i broneerimissüsteemi Versonixi andmeil välja ülemaailmse hindamisprotseduuri alusel, kus osales veel mitu tarkvarafirmat.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077