• 21.11.07, 12:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

BLRT: meil pole vaja Jordanit, vaid kohalikke Müürseppasid ja Kuusmaid

BLRT Grupi personalidirektor Heinart Puhkim ütles Eesti Tööandjate Keskliidu seminaril, et Eestil on vaja edasi minna kohaliku tööjõu ja selle harimisega.
„Kuidas värvata Michael Jordanit? On vaja 300 miljonit Eesti krooni ja võtta kontakti tema mänedžeriga,“ andis Puhkim nõu. „Kuid meil pole vaja Jordanit, me peame koolitama kohalikke Müürseppasid ja Kuusmaid ehk kohalikku tööjõudu,“ ütles Puhkim.
„Et tööjõu ja kvalifikatsiooniga edasi minna, peame leidma, mis on prioriteedid, ja kavandama vastavad suunad,“ rääkis Puhkim. „Saaremaale on vaja ehitada sild, kuid loodetavasti ei saa see olema nii kõver nagu Lasnamäe Smuuli viadukt, mis on kõigest 150 meetrit,“ ütles personalidirektor.
„Eestis pole sellist kompetentsi, meil on vaja kompetentsi suurendada,“ märkis ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Puhkimi sõnul väheneb Eesti tööjõuturul osalejate arv 23 järgneva aasta jooksul 200 000 inimese võrra. Et Eestis tööjõuprobleemi vähendada, oleks tema hinnangul meie haridussüsteemi vaja tagasi tuua esiteks karjäärinõustajad ja teiseks võõrsil elavad spetsialistid, et noored saaksid infot, mis toimub tööjõuturul.
„Propageerime Eestit kui e-riiki, kuid see argumentatsioon jääb üha nõrgemaks. Mulle meeldiks, kui Eesti oleks kõrgkvaliteediga tööriik, mitte e-riik,“ ütles Puhkim.

Seotud lood

Uudised
  • 21.11.07, 11:09
Tööandjad: välistööjõu kaasamise vajadus kaldub sotsiaal- ja teenindusfääri
Eesti Tööandjate Keskliidu juhataja Tarmo Kriis ütles liidu seminaril, et uks tuleb välistööjõule avada, olenemata meie soovist.
  • ST
Sisuturundus
  • 18.11.25, 14:09
iguse mobiilne kaldaelekter muudab mängureegleid
Mobiilse kaldaelektri pistikupesa (iMSPO – igus Mobile Shore Power Outlet) näol on igus välja töötanud paindliku kaldatoite ühendussüsteemi, mida saab paigutada terminali mis tahes asukohta vastavalt laeva sildumiskohale. Lahendus, mis on juba kasutusel Hamburgi sadamas, pakub tõhusat ja kaasaegset alternatiivi traditsioonilistele kaldatoite süsteemidele. 2024. aastal pälvis iMSPO mere elektri- ja hübriidtoite Euroopa messil Amsterdamis reisi- ja kaubasadamate innovatsiooni aastaauhinna.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele