Ehkki hea tahtmise korral on võimalik igal
pool surma saada, on isegi lolli inimese surmasaamise risk uues Emajõe alajaamas
väike. Neid halle torusid võib lausa näpuga katsuda, kirjutas Tartu Postimees.
Eile veel pääsesid juhuslikud Tartu kassid – mitmegi voolukatkestuse legendaarsed põhjustajad – jaotlas soovi korral suure trafo ümber tiirutama, ent nende lootus veeta talv soojas traforuumis on asjatu.
Siis, kui jaama jõulude eel kõrgepingesurakas päriselt sisse lastakse ja trafot läbiv pinge ruumi soojaks kütab, on avaused võõrastele kinni pandud.
Jaotlasse tuleb sisse 110 kV kõrgepingeliin nii Ilmatsalu tänaval asuvast Tartu alajaamast kui ka renoveeritavast Ülejõe alajaamast Raadil. Maja Vabaduse puiestee ääres haridusministeeriumi taga jagab voolu omakorda laiali väiksematele tarbijatele Riia tänava ja Supilinna serva vahel.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Pärast seda, kui valmis saab Ülejõe alajaama uue Emajõe alajaamaga ühendav kõrgepinge kaabelliin, tekib niinimetatud Tartu ring. See tähendab, et kui traktorikopp kaablisse lõikab, siis jääb Põhivõrgu alajaam tööle tänu teiselt poolt sisenevale kaablitoitele.
Tartu alajaam Ilmatsalu tänavas rekonstrueeriti aastatel 2000–2006 – see maksis 225 miljonit kr. Raadil asuva Ülejõe 110 kV alajaama rekonstrueerimine ja laiendus maksis 25 mln kr.
Seotud lood
Mobiilse kaldaelektri pistikupesa (iMSPO – igus Mobile Shore Power Outlet) näol on igus välja töötanud paindliku kaldatoite ühendussüsteemi, mida saab paigutada terminali mis tahes asukohta vastavalt laeva sildumiskohale. Lahendus, mis on juba kasutusel Hamburgi sadamas, pakub tõhusat ja kaasaegset alternatiivi traditsioonilistele kaldatoite süsteemidele. 2024. aastal pälvis iMSPO mere elektri- ja hübriidtoite Euroopa messil Amsterdamis reisi- ja kaubasadamate innovatsiooni aastaauhinna.