Paari nädala pärast hakatakse Rootsis müüma
energiat, mida saadakse Euroopa kõige enam keskkonda saastavast
elektrijaamast.
29. novembril õnnistatakse sisse uus Estlinki merekaabel, mis Soome kaudu ühendab Eestit põhjamaade elektrituruga. See avab Rootsi energiaturu põlevkivielektrile, kirjutas Svenska Dagbladet.
Probleem on see, et põlevkivi põlemine tekitab rohkem kasvuhoonegaase ja keskkonna saastet. Põlevkivis on rohkem energiat kui tavalises õlis.
Eesmärk on saada paari aastaga kaks miljonit klienti Läänemerepiirkonnas. Tänaste elektrihindade juures on põlevkivi kasumlik äri nii Eestile kui ka põhjamaisele elektriturule, ostetakse puhast elektrit ja Eestile jäävad saastemured ja tulevik põlevkivita.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Edelaraudtee, Go Tracki, Instry, Saksa Automaatika ja Siemensi koostöö on toonud Eesti raudteetaristusse märgatava uuenduslaine. Ühiseks eesmärgiks oli vananenud süsteemide väljavahetamine digitaalse vastu, et suurendada tõhusust, paindlikkust ja tulevikukindlust raudteel. Eesti inseneride kogukond lõi ohutustoote, millel on ametlik akrediteering teiste riikide sõltumatute ohutushindajate poolt.