"Ma usun, et järgmise aasta killustikutoodangu
müüme veel sel aastal oksjonil maha," lausus Eesti Põlevkivi juht Lembit
Kaljuvee eile Aidu põlevkivikarjääri paekivikillustiku tootmiskompleksi
avamisel.
Eesti Põlevkivi ligi 30 miljoni kroonine investeering Ida-Virumaale Aidu põlevkivikarjääri paekivikillustiku tootmiskompleksi tõotab ettevõttele prisket tulu, kirjutas Postimees. Nii kasvavad keskkonnamaksud kui üldine vajadus teenida ettevõttele lisakasumit sundis ettevõtet tegema investeeringut killustiku tootmisliini. Eesti ehitajad räägivad juba kauem kui aasta killustikupõuast. Uus killustikukompleks lubaks toota kuni 400 000 tonni killustikku.
Kui Kaljuvee hinnangul sellise killustiku tonnihind Tallinna lähiümbruse ehitustandreil küünib 140 kroonini, siis näiteks Saksamaal võiks selle eest saada 250 krooni.
«Paekivikillustiku eksportimine Lätti või Saksamaale on vähem utoopiline idee, kui mõned aastad tagasi oli Sillamäe sadama rajamine,» lausus Kaljuvee.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Sama Sillamäe sadam aga lubabki vedada. Kui näiteks Tallinnas oleks ehk killustikku ligem tuua Soomest kui Virumaalt, siis sadama kaudu laevatada tasub üsna lihtsalt ära.
Võimalus eksportida võib veelgi kergitada Eestis juba peaaegu defitsiitkaubaks tõusnud killustiku hinda.
Ehitusmaterjalide tootjate liidu hinnangul saabub paari aasta pärast terav killustikupuudus Põhja-Eestis. Siinsetest paekarjääridest peaks aastaks 2009 oma võimalused ammendama Väo karjäär. Lisaks ennustavad tootjad, et kui algab Tallinna–Tartu maantee ehitus, süvendab see killustikupuudust veelgi.
Ehitusmaterjalide tootjate liidu tegevjuhi Enno Rebase sõnul oleks killustikupuuduse leevendamiseks tarvis avada kiiresti uued paemaardlad Nabakas ja Harkus.
Seotud lood
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.