Autor: Silva Lill, PLM Groupi turundusdirektor • 25. jaanuar 2022

Kellel on tugev eluinstinkt, teeb praegu digipöörde

Foto: Anawt Sudchanham
Kas Eestis leidub ettevõtet, keda koroonakriis ei ole mõjutanud? Usun, et me kõik oleme sellest kriisist midagi õppinud, kelle seis on rohkem plussis, kellel miinuses. Lisaks on see aga õpetanud kaht olulist asja, mille õigsuses olen tänaseks täielikult veendunud.

Esiteks, tootearendus peab muutuma digitaalseks ja kolima pilve – kes nii mõtlevad, väljuvad koroonakriisist võitjana. Kuid, veelgi olulisemana, nemad on valmis ka aastal 2025 ja edaspidi edukalt rahvusvahelisel turul konkureerima.

Tootearendus peab muutuma digitaalseks ja kolima pilve – kes nii mõtlevad, väljuvad koroonakriisist võitjana ning on valmis ka aastal 2025 ja edaspidi edukalt rahvusvahelisel turul konkureerima.

Teiseks, agiilsus aitab võidule – sinu firma peab olema kiire, paindlik ja kergesti kohanev. Uus normaalsus on muutus, tahame seda või ei.

Uus normaalsus on muutus. Edu toob paindlikkus, kus kõik töötajad aitavad üheskoos täita klientidele antud lubadusi. Ühel digitaalsel platvormil.

Mida see tähendab? Eelkõige paindlikkust, kus kõik töötajad aitavad üheskoos täita klientidele antud lubadusi ning arendavad tooteid klientidelt saadud tagasiside põhjal.

„Tootearendusprotsessi tuleb lõimida sisend disaineritelt, inseneridelt, müügiosakonnast, turundusest, klientidelt, hankijatelt ja teiste rollide esindajatelt“ – need kuldsed sõnad pärinevad Robert Loughlinilt juhtimiskonsultatsioonifirmast McKinsey & Company, tema koos kolleegidega kirjutatud arvamusloost, mida hiljuti lugesin.

Igaühel, turundusest hankijateni, on ju oma vaatenurk – parem on need võimalikult varakult ühitada, selle asemel, et tegeleda hiljem tagajärgedega. Kindlasti on selline olukord enamikule meist tuttav.

PLM aitab tööstusettevõtteid digitaliseerimises

Õnneks on juba täna olemas 3D CAD tarkvara ja muud professionaalsed lahendused, mis võimaldavad seda teha. Ent kui tahame tõepoolest kõik oma ettevõtte osakonnad ja funktsioonid ühe katuse alla tuua, siis võti selleks on PLM-lähenemine ehk tooteandmete haldamine läbi kogu toote elutsükli. Sellest ka meie ettevõtte nimi PLM Group. Tõhus abiline on siin innovatsiooniplatvorm 3DEXPERIENCE. Kui tahame mõtestada tootearenduse ümber ettevõtte ühiseks jõupingutuseks, vaadakem Põhjamaade poole, kus innovatiivsed ettevõtted eelmisel aastal hoogsalt digitaliseerimislahendustesse investeerisid.

Üha enam tehakse kaugtööd eri kohtadest, eri aegadel ja eri tempos – ent samas ei saa firmad lubada järeleandmisi kvaliteedis, vaja on tipptulemust. Nii ongi paljud avastanud uudsed pilveplatvormid nagu 3DEXPRIENCE.

Pandeemia-aeg tõestab digitaliseerimise elujõudu ning kasutegurit. See on justkui loodud olukordadeks, kus tehakse kaugtööd eri kohtadest, eri aegadel ja eri tempos – ent kus firma ei saa lubada järeleandmisi kvaliteedis. Vaja on tipptulemust!

Kuidas on sinu firmaga – kas oled koroonaajal või sellest sõltumata kogenud sarnaseid väljakutseid?

Kiikad digi, oled tegija

Öeldakse, et heal kriisil ei tasu lasta raisku minna. Nii pani koroonakriis paljusid neid, kel eluinstinkt tugev, tehnoloogiliselt mitu aastat tulevikku hüppama. Ebamäärasest digitaliseerimisest ehk Tööstus 4.0-st sai käegakatsutav reaalsus, hädavajadus liikuda sinna juba täna ja praegu.

Digipööre muudab täielikult meie ettevõtete toimimist. Mis aga peamine: me saame töötada efektiivsemalt, tuleb teha vähem rutiinset tööd ning on rohkem aega innovatsiooniks. Saame tegeleda toote endaga, selle asemel, et raisata aega vanakooli arendusprotsessile ja aegunud andmekäitlusele.

Nii arendavad mitmed meie Skandinaavia kliendid oma toodete müümise asemel uusi ärimudeleid nagu näiteks toodete rent, mille trump on pikaajalised kliendisuhted ning suurem kasumlikkus.

Kokkuvõttes on uue, digitaalse tootearenduse mõju tohutu. Veel parem oleks investeerida tootearenduse tehnoloogiatesse seetõttu, et mõistame nende pikaajalist kasu oma firma arengule.

Pangem muutus ja maailma ebakindlus enda kasuks tööle, kujundagem oma firmad paindlikuks ehk tulevikuküpseks. Selles mängus võidavad need, kel on abiks digitaalsed tööriistad, mis muudavad ettevõtte kiireks, paindlikuks ja kasumlikuks.

Andmed, tulevikuäri tegijad

Pilvepõhise innovatsiooniplatvormi idee on selles, et nüüd asuvad nii töötajad, tööriistad kui andmed ühes kohas. Enam ei pea andmeid taga otsima ning pead murdma, kas need on õiges vormingus ning vastavad disaini uusimale versioonile.

Andmed on aga tänapäevase äri üks peamine lähtepunkt, Tööstus 4.0 tugisammas.

Pilveplatvormid nagu 3DEXPERIENCE võimaldavad andmeid koguda ja korrastada, lisaks jagada neid erinevate osakondade vahel ja partneritega, analüüsida ning muuta arendusprotsessi mõtestatumaks. Integreeritud turvalisus tagab nii sinu kui sinu partnerettevõtete töö turvalisuse. Nutikamaks ja tõhusamaks muutuvad mitte ainult projektid, vaid kogu ettevõte.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077