Autor: Äripäeva eriprojektide toimetus • 27. aprill 2021

Mobi Lab võimaldab töötajakeskset digitaliseerimist keskmistele ja väikefirmadele

Autor: Mobi Lab OÜ

Eesti üks vanemaid mobiilsete lahenduste valdkonna tegijaid Mobi Lab OÜ pakub töötajakeskset digitaliseerimist väikestele ja keskmise suurusega ettevõtetele. „Digitaliseerimine ei pea olema kättesaadav ainult suurtele firmadele, vaid täna on kõigil võimalus oma efektiivsust tõsta,” kinnitab ettevõtte juht Veiko Raime.

Mobi Labis mõistetakse, et ettevõtte tõhusalt funktsioneerimise alus on tehnoloogia kasutajamugavus. Kõige olulisem on inimese- ja töökohakesksus. Kui tööriist lahendab konkreetse töökoha probleemid, tähendab see automaatselt ka paremat kasutajakogemust. Mobi Labi eelis on, et klienti aitatakse kogu digitaliseerimisprotsessi jooksul – alates tootmise murekohtade kaardistamisest kuni lahenduste reaalse käivitamiseni. Seejuures viiakse kõik vajalikud muudatused sisse kiiresti, et klient saaks võimalikult ruttu näha tehtud investeeringu kasu.

Vahel juhtub, et mõnes ettevõttes pööratakse klientidele suunatud teenustele suuremat tähelepanu kui oma töötajate töökohamuredele. „Kui töötajatel on kehvad tööriistad, ei saa me kasutada ära nende kogu potentsiaali. Pigem võiks mõelda, kuidas oleks võimalik vähendada inimeste rutiinse töö hulka ning lasta neil teha keerukamaid ja suuremat kasu toovaid ülesandeid. On töid, mida masinad teevad inimtööjõust oluliselt kiiremini ja täpsemalt,” annab Raime nõu. „Probleemiks on vaid see, et digitaliseerimine võtab aega ja nii on organisatsiooni juhtkond muutuste osas kahtlev, sest esmalt tekitab uute asjade juurutamine ja õppimine töötajatele lisatööd.”

Digitaliseerimise esimene samm on tihti juhtimistarkvara ERP-programmi juurutamine. „ERP on esimene samm, kuid sellest saavad alguses reaalset kasu vaid need inimesed, kes kontoris olevaid andmeid kasutavad. Kindlasti tuleb mõelda ka nendele tublidele mobiilsetele töötajatele, kes seda konkreetset informatsiooni sinna programmi peavad sisestama. Olen veendunud, et iga töötaja, kelle lisaliigutuste hulk uuendustega väheneb, on digitaliseerimisele vastuvõtlikum,” räägib Raime. „Meie lähenemegi ettevõtte vajadustele kõigi töötajate vaatevinklist ja aitame juhtkonnal näha digitaliseerimisega alustamise kitsaskohti. Jälgime disainiprotsessi ajal otse tehases, mis seal toimub, kes millist tööd teeb, kuidas saab seda kõike lihtsustada ja masinatele teha anda. Tehnoloogia on tööriist, mis teeb meie eest ära tüütud ja aeganõudvad tööd nagu laoinventuur. Ja selleks ei pea üldse palju investeerima.”

Parim kasutajaliides on kasutajaliidese puudumine

Autor: Mobi Lab OÜ

Esimeses etapis suheldakse Mobi Labi spetsialistidega, kes annavad esmase hinnangu, kas, kuidas ja kuhu edasi liikuda. „Kui näeme, et digitaliseerimine aitaks ettevõtte nõrki kohti tugevdada, alustame analüütika- ja disainiprotsessi ning hakkame otsima teenuseid ja kohti, mille puhul võiks ettevõte mõelda tehnoloogia rakendustele. Samas aga võime jõuda üheskoos ka järeldusele, et tehnoloogiline tööriist ei olegi kõige otstarbekam. Kindlasti ei ole meil huvi luua lahendusi, mis kliendile ära ei tasu,” sõnab Raime.

Mobi Labi eesmärk on leida koht, kus saaks inimeste tööd kergendada või nende töö üldse asendada tehnoloogiaga. Parim on see, kui saab kasutajaliidese ära kaotada ning inimest ei pea enam igava või füüsiliselt raske töö juures kasutama. Näide võiks siin olla käsitsi nutiseadmest autonumbrite kontrollimine – sellise tööga saab tehnoloogia ideaalselt hakkama.

Raime sõnul on erinevatel sektoritel erinevad mured. „Aga ka kõige pisemad ettevõtted kasutavad näiteks Excelit, mis on ka täiesti aktsepteeritav tööriist ja hea algus edasiseks. Sageli kiputakse vaatama digitaliseerimist veidi liiga must-valgelt – võrreldakse Excelit täisautomaatsete robotite tööga, aga nende kahe äärmuse vahel on mõistlik keskenduda vaheetappidele. Saame teha ju nii, et inimesed jäävad alles, ent neil on võimalik orienteeruda töölõikudele, milles nad parimad ning jätta robotitele tuima töö. See ongi efektiivse ettevõtte edu võti.”

Hea liides ei koorma töötajaid, vaid aitab. Liides peab olema konteksti- ja vajaduspõhine nii tarkvara kui ka riistvara mõttes ning kõige parem on inimliidese puudumine ehk robotite kaasamine. Lihtne näide: kui varasemalt käis tootmishoones info kogumine paberil, need trükiti arvutiprogrammi, seejärel tehti analüüsid ja kokkuvõtted, siis nüüd kasutavad töötajad mobiilirakendust info kogumiseks ja soovituste tegemiseks. Juhtkonnal on reaalajas ligipääs automaatsetele trendidele üle veebi ning kõik vajalikud meetmed saab kohe kasutusele võtta. Seejuures kasutati liidese väljatöötamisel olemaolevat arvutiprogrammi ja lahendusi ei disainitud üle, tänu millele oli investeeringu tasuvusaeg vaid 1-2 aastat.

„Iga ettevõte on ainulaadsete protsesside struktuur. Vaatamata tahtele ja investeeringutele nende digitaliseerimiseks toetuvad paljud endiselt arvutustabelitele, paberitele, piltidele ja e-kirjadele,” nendib Raime. „Meie suudame ehitada teatud ettevõttesisesed rakendusi konkurentidest 10 korda kiiremi ja viis korda väiksema eelarvega, kombineerides oma pilveteenused, Lego klotsidena kokkusobivad valmiskomponendid ja muud tööriistad oma disaini-, ärijuhtimise- ja tarkvaraoskustega.”

Mobi Labi eelised:

Kiirus – alustame digitaliseerimist kohe, kulutamata põhiinfrastruktuurile ja funktsionaalsusele.

Usaldusväärsus - kasutame testitud pilvepõhiseid tehnoloogiaid, mis hoiavad äri 24/7 töös.

Sõltumatus – kliendi andmed on ainult kliendi päralt ja neid hoitakse traditsioonilistes SQL-i andmebaasides, millele pääseb juurde ja mida saab igal ajal ning igale poole transportida.

Integreeritus – meie lahendus on sõltumatu, kuid seda saab kombineerida olemasolevate andmekogudega nagu ERP, raamatupidamine, CRM jne.

Jaga lugu
Toostusuudised.ee toetajad:
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077