Autor: Äripäeva eriprojektide toimetus • 23. september 2020

Saarioinen Eesti 25

Mamma kõrvitsa-kohupiimapannkoogid - Eesti Parima Valmistoit 2019, Eesti Parim Magustoit 2019. Eesti Parim Toiduaine 2019.
Autor: Siim Solman

Sel sügisel täitub Saarioinen Eesti OÜ-l 25. tegutsemisaasta . Planeerisime antud tähtpäeva pidada vääriliselt oma töötajate ja koostööpartneritega, kuid tulenevalt Covid-19 situatsioonist ei pea me vastutustundliku ettevõttena mõistlikuks suurürituse korraldamist. Kuid soovime siinkohal südamest tänada kõiki meie koostööpartnereid, edasimüüjaid, Eesti Toiduainetööstuse Liitu, Rapla valda, Mamma toodete lojaalseid tarbijaid ning loomulikult kogu Mamma tööperet!

Teekond tänaseni on olnud käänuline, täis nii põnevaid väljakutseid kui ka suuri võite. Viimased aastad on olnud meie jaoks edukad ning 2019. aastal saime suurima tunnustuse osaliseks, mis Eesti toiduainetetööstuses võimalik. Mamma kõrvitsa-kohupiimapannkooke auhinnati lausa kolme tiitliga konkursil Eesti Parim Toiduaine - võidukas pannkook pärjati hõbemärkidega Eesti Parima Valmistoit 2019 ning Eesti Parim Magustoit 2019. Lisaks tunnustati kõrvitsa-kohupiima pannkooke kõrgeima toidutööstuste auhinnaga ehk kuldmärgiga Eesti Parim Toiduaine 2019.

Mamma kõrvitsa-kohupiimapannkoogid valiti konkursil “Eesti Parim Toiduaine 2019” võitjaks lausa kahes kategoorias: Eesti Parim Magustoit 2019 & Eesti Parim Valmistoit 2019.

Toiduliitu juht ja zürii esimees Sirje Potisepp kommenteeris võitu nii:

“Pannkookide mõnusalt hõrk ja mahlane koostis ning mahedalt magus

maitse teevad neist ühest küljest hea desserdi argiõhtusse või pidulikumale õhtusöögile, teisalt on väikesed pannkoogid tänu mugavale taassuletavale pakendile ka hea vahepala

kiiresse päeva või pikale autosõidule.Kõrged punktid ja auhinnaline koht on igati välja teenitud.”

Võiduga kaasnes meeldivalt palju tähelepanu ning laienes ka Mamma toodete tarbijaskond. Saavutatud võidud on olnud preemiaks meie pidevale arendustegevusele ning tugevale meeskondlikule panusele, mis on seotud mugavustoidu sektori arendamisega. Edu kinnituseks võitsime kaera-õunapannkookidega sel aastal hõbemärgi ning tiitli Eesti Parim Valmistoit 2020.

Autor: Sven Tupits

Kokku oleme parima valmistoidu tiitleid võitnud 4 korral. Lisaks mainitud pannkookidele valmistame Raplas rida erinevaid tooteid: supid, pastad, portsjontoidud, vormiroad, võileivad, wrapid, hamburgerid, värsked salatid kui ka klassikalised majoneesisalatid jne.

Mamma on olnud juba kolm aastat järjest spontaanselt tuntuim mugavustoidu bränd Eestis ning meie ambitsioon on kaubamärgi üldist tuntust veelgi kasvatada. Ettevõttena oleme Raplamaa üks suuremaid tööandjaid. Oleme tööandjana panustanud aktiivselt ka kogukonna elusse, toetades nii tervisespordi kui ka kultuuri üritusi – peame seda üheks võimaluseks kogukonda toetada. Meie panust inimestesse ja kogukonda on ka märgatud ning oleme saanud tunnustuse „Rapla aasta tööandja 2016“ ning “Raplamaa tervisesõbralik ja turvaline töökoht 2019”.

Saarioinen on pälvinud „Rapla aasta tööandja 2016“ ning “Raplamaa tervisesõbralik ja turvaline töökoht 2019”tiitlid.
Autor: Saarioinen Eesti

Nii täna, kuid ka tulevikus on mugavustoidu tootmine kiirelt arenemas ning aina olulisem on pakkuda tarbijatele mugavust ja ajavõitu. Täna teeme väga aktiivselt tööd pakendiarendusega, et vähendada kasutatava plastiku koguseid ja leida alternatiivseid pakendamislahendusi. Kõige värskema tunnustuse saime konkursil Eesti Disainiauhinnad 2020, kus koostöös Brand Manuali agentuuriga võitsime parima teenusedisaini projekti auhinna erasektoris. Saarioinen Eesti koostöö Brand Manualiga algas 2016. aastal, kus tegime otsuse investeerida teenusedisaini, et selgitada välja ja lahendada probleem – miks pole õnnestunud edu saavutada esimese seitsme aasta jooksul alates Mamma brändi loomisest.

Alustasime mahukate taustauuringutega ning auditi tulemusena selgus, et inimeste toitumisharjumused, maitse-eelistused ja vajadused on muutunud – kodus prae soojendamise asemel sooviti kohe tarbimiseks valmis toitusid, värskemaid ja kaasaegsemaid maitseid, tervislikumaid alternatiive ja mugavamaid pakendeid. Kaasasime projekti suure hulga Mamma töötajaid ning koostöös Brand Manualiga värskendasime Mamma brändistrateegia, mis defineeris eristuvused ja võtmesõnumid uute kliendisegmentideni jõudmiseks. Lisaks aktiivsele brändiarendusele ja tootearendusele käivitus ettevõttes ka tööandja kuvandi parandamise protsess, mille sihiks oli muuta seniseid arusaamu, tööprotsesse ja suurendada töötajate kaasatust, rahulolu ja lojaalsust,

Projekti tulemused on mõõdetavad ajas, tarbijate hulgas, toodete arvus, rahanumbris ja loomulikult rahulolus. Vähendasime projekti tulemusena teadlikult sortimenti ja optimeerisime tootmisprotsesse, keskendudes senise seitsme asemel kõigest 4 tootegrupi arendamisele. Rakendades disainmõtlemist muutus ka tootmine kasumlikumaks, tootearendus edukamaks ja kasvas ka efektiivsus kõigis üksikutes tootekategooriates.

2018. aastal jõudis tehas 9 tegutsemisaasta jooksul esmakordselt kasumisse, mis liigub kasvutrendis. Tänu selgele fookusele ja kasutajakesksele tootearendusele on paranenud ka üksikute toodete müügid ja kasumlikkus - TOP10 toodet moodustavad 31% käibest ning uute toodete müügiosakaal on kasvanud varasemaga võrreldes 100%, ületades oluliselt seatud eesmärke.

Täna vaatab Saarioinen Eesti OÜ julgelt vastu tulevikule, seades endale ambitsioonikaid eesmärke. Eduka tuleviku aluseks peame hästi läbimõeldud strateegiat.

Meid suunavad ja hoiavad meeskonnana teel ühised väärtused ja me lähtume selgelt neljast põhimõttest; loome tugeva meeskonna, loome head maitset; oleme usaldusväärne kaubanduspartner ja toimime efektiivselt. Soovime ka edaspidi olla eelistatuim ja armastatuim mugavustoidu pakkuja ning muuta inimeste elu mugavamaks, pakkudes neile puhtast toorainest südamega valmistatud toitu.

Siiralt Teie

Saarionen Eesti

Jaga lugu
Toostusuudised.ee toetajad:
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077