• ST
  • 12.09.19, 09:43
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mis kasu on reklaamkingitustest digitaalsel ajastul?

Kas sa oled end tabanud mõttelt, et mis kasu on igasugustest firmakingitustest kaasajal, kui kogu suhtlust on üle võtmas digitaalsed kanalid?
Logotrade firmakingituste agentuuri omanik Anti Saluneem
  • Logotrade firmakingituste agentuuri omanik Anti Saluneem Foto: Kert Kruusakivi
Eelnevalt olen kirjutanud kuidas saab mõõta reklaamkingituste mõju ja kuidas tulemuslikult ühendada digitaalne sisu ärikingitustega. Täna keskendun reklaamkingituste olulisusele digitaalsel ajastul, mil aina rohkem keskendume efektiivsuse tagaajamisele ja tulemuslikkuse mõõtmisele, unustades kõige tähtsama siin elus – inimsuhted.
Kingitused aitavad luua kestvaid kliendisuhteid
Reklaamkingituste peamine mõte ja olulisus on aga sõlmida väärtustloovaid ja südantsoojendavaid inimsuhteid, mis soovitavalt on ka vastastikku tulutoovad. Kui keskendume liiga palju KPI (key performance indicator, ehk tulemuslikkuse võtmenäitaja) mõõtmisele, unustame paratamatult ära inimesed, kes meiega igapäevaselt suhtlevad.
Firmakingituste agentuuri omanikuna pean väga oluliseks vahetuid kohtumisi inimestega. See reegel kehtib ärisuhtluses üldse ja just reklaamkingitused annavad ideaalse võimaluse saada oma kliendiga kokku, luua temaga positiivne side ja viia kliendisuhe uuele tasemele.
Brändilojaalsuse kasvatamine ja kliendisuhete tugevdamine on digitaalsel ajastul olulisemgi kui varem, sest võimaluste paljusus ja info üleküllus stabiilsust ei soosi. Siin on abiks uued mõõdetavad digitaalsed lahendused, kuid jätkuvalt on tähtsal kohal ka järgiproovitud traditsioonlised tehnikad, nagu näiteks reklaamkingitused.
Aina rohkem välditakse viimasel ajal Hiina päritolu odavat masstoodangut, kõikvõimalikku plastikust träni ja keskendutakse kallimatele taaskasutatud materjalidest valmistatud esemetele ja praktilistele käsitöötoodetele. Ei maksa unustada, et reklaamkingitus on mõeldud andma lisaväärtust teie tootele või teenusele.
Tänuväärne on ühendada oma toode või teenus reklaamtootega – see tasub alati ära. Näiteks kui Spa-külastaja saab kingituseks Spa logoga saunalina või koos viipemaksega pangakaardiga annate kaasa RFID-kaitsega kaardihoidja, on tulu kahekordne.
Isikupärane firmakingitus toob topelttulu
Eelpoolnimetatud on sellised traditsioonlised fookuskingitused, kuid sama oluline on ka isikupära, originaalsuse ja personaalsuse loomine reklaamkingitusele. Käsitsi kirjutatud tervituskaart on sada korda tõhusam, kui trükitud massiline reklaamtekst. Reklaamkingitused toimivad samamoodi! Kui klient tunneb et olete vaeva näinud, et teha talle unikaalne ja isikupärane kingitus, siis ilma igasuguse kahtluseta aitab see kaasa kliendi lojaalsuse kasvule. Oluline on teha eelnevalt korralik eeltöö, et firmakingitusel oleks maksimaalselt positiivne mõju.
Ära ei saa unustada ka kohta ja aega millal kingitus üle antakse, õige ajastus on pea sama oluline kui reklaamtoode ise. Sellest sõltub, kuidas inimene suhtub teisse edaspidi. Vale ajastus võib kergesti rikkuda kõik eelneva, mille nimel olete vaeva näinud.
Ka on pakendamine väga oluline. Kehv pakend võib eelarvamusi tekitada inimestes ja kustutada esimese positiivse emotsiooni.
Milliseid ärikingitused sobivad Eesti ettevõtjale?
On üldtuntud tõde, et reklaamkingituste eelistused erinevad ka riigiti. Eestis kasutatavad ärikingitused on ajas muutunud. Aina rohkem soovitakse praktilisi, loodussõbralikke, innovaatilisi, käsitöötooteid ja eritellimusel reklaamkingitusi. Jõulukingitusteks valitakse rohkem söödavaid ja joodavaid hõrgutisi.
Siinkohal mõned head näited mida kasutada kliendi, kolleegi või koostööpartneri üllatamiseks:
• Eestlased on praktilise meelega, seda tuleks arvestada ärikingituste valikul. Ideaalselt töötavad reaalselt kasutatavad kingitused, mida inimesed ise osta ei raatsi, kuid sooviksid saada kingituseks. Väärtust lisab personaalne sõnum, mis kõnetab klienti. Nimelised kingitused või hobidega seotud kingitused kannavad endas sõnumit, et kingisaaja peale on mõeldud!
Näiteks juustulõikekomplekt, millele on graveeritud isikupärane sõnum, luuletus, brändi slogan või kliendile oluline tsitaate koos kingisaaja nimega.
Selliste kingituste kombineerimine hea joogi või toiduga annab edasi nii lühiajalisi kui pikaajalisi emotsioone, sidudes klienti teie brändiga parimal moel.
• Loodussõbralike, taaskasutatud materjalidest ja biolagunevate kingituste tegemisel on oluline, et sõnad ja teod ühtiks. Väga raske on mõjuda usutavana, kui sõidate maasturiga kliendi juurde ja kingite loodussäästliku toote.
Reklaamkingitused digitaalsel ajastul
  • Reklaamkingitused digitaalsel ajastul Foto: Logotrade Corporate Gifts
Siin mõned loodussõbralikud tooted, mida oma kogemusele tuginedes soovitan kingituseks kasutada:
• Innovaatilised reklaamtooted toovad kingituste valdkonda uudseid tehnoloogilisi lahendusi, teisalt aga on tegemist praktiliste esemetega, mis aitavad uuel moel lahendada protsesse. Näiteks liitreaalsustooteid või IOT-tooted. Ära ei saa unustada ka 3D prinditud ultrapersonaalseid ehteid ja kingitusi.
• Käsitööna valmistatud reklaamkingituste puhul saab luua täiesti omanäolisi firmakingitusi või siis täiustada olemasolevat reklaamtoodet erilise ja lisaväärtust andva aktsendiga!
• Aina enam kasutatakse kõikvõimalikke eritellimusel valmistatud firmakingitusi ja meeneid, mis edastavad kliendile põnevalt ettevõtte või asutuse väärtusi. Parimaid erilahendusi saavad pakkuda meie reklaamkingituste eksperdid.
Viimaks kliendisuhted uuele tasemele, lähtuge järgmistest põhimõtetest: üllatage oma kliente ja koostööpartnereid. Iga kingituse eesmärk on tekitada kingisaajas positiivne WOW-efekt. Eeltöö ja fookus on väga tähtsad. Looge sügavam suhe brändi ja kingisaaja vahel. Olge valmis panustama rohkem aega, et ärikingitus oleks ideaalne. Pakkuge ainult kliendile kasulikke lahendusi.
Reklaamkingitused on üks võimalusi, kuidas turundada ja kasvatada oma brändi või ettevõtte tuntust ning väärtusi. Reklaamkingituste suur eelis on, et need annavad võimaluse päriselt oma klientidega kokku saada, küsida tagasisidet ning luua positiivne, kestev ja vastastikku tulutoov suhe. Digitaalsete lahenduste abil saab aga lihtsamalt analüüsida reklaamkingituste kasutusega seonduvat infot, mis omakorda aitab teil tooteid ja teenuseid paremaks muuta ning seeläbi kliendilojaalsust tõsta!
Loe lisaks lugusid firmakingitustest ja meenetest:
Uued firmakingituste trendid 2019. aastal
Kuidas reklaamkingitustega maailma päästa?
Kuidas valida reklaamkingitus, mida palju kasutatakse ja märgatakse
Nipp, mis aitab reklaamkingituste tellimisel säästa aega ja raha
Miks on igal ettevõttel vaja töötajate kingituste programm?
Kuidas mõõta reklaamkingituste tasuvust?
Miks iga ettevõtja peaks rohkem kasutama ärikingitusi?
Kuidas valida häid reklaamkingitusi: ekspert selgitab kõike, mida pead teadma
Kuidas lisada reklaamtoodetele digitaalsisu?

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 26.09.24, 13:15
DSV tegevjuht Alvar Tõruke: oleme tagasi ajas, kus peame hakkama Eestit uuesti leiutama
Eesti ettevõtete jaoks on käes väga keeruline aeg, millele annavad hoogu erinevad maksumuudatused ja üleüldine kiire palgatõus, pärssides eriti tööstus- ja tootmissektori konkurentsivõimet. Logistikaettevõtte DSV Estonia tegevjuht Alvar Tõruke tõdeb, et olukord on veidi sarnane 1990. aastatele, mil Eesti vabaks sai ning tuli hakata oma riiki looma ja leiutama.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele