Saksamaa on jõudnud sinna punkti, et nad peaksid muutuma, aga kas nad on võimelised muutuma, see on suur küsimärk, ütleb Raumedic Estonia juht Emöke Sogenbits.

- Raumedic Estonia juht Emöke Sogenbits.
- Foto: Raul Mee
Emöke Sogenbits ütleb intervjuus, et
Raumedic Estonia tarneahel veel ideaalselt ei tööta ja ettevõte alles ehitab seda. „Meil on ees üüratult palju väljakutseid, sest meditsiinitööstuse paneb veel omakorda teatud piirangud. Tööd on palju,“ rääkis Sogenbits ja avaldas, mis on tema hinnangul praegu ettevõtte tarneahela nõrgim lüli.
„Jälgige uudiseid, sest siin muutub iga päeva niipalju asju, et ma ei julgeks ühe uudise peale mingeid järeldusi teha,“ kommenteeris ta USA tariifipoliitikat.
Mis aga takistab Eesti tööstuse kasvu? „See on üleüldine maailmamajandus ja tegelikult ma arvan, et siin on suur osa Saksamaal. Saksamaa on jõudnud sinna punkti, et nad peaksid muutuma, aga kas nad on võimelised muutuma, see on suur küsimärk,“ rääkis ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Kaitsetööstuses on ajafaktor kriitiline, kuid samas ei tohi see tulla töökindluse ja ohutuse arvelt. Meie tarneahelad on lühikesed ja lokaalsed, et säilitada kontrolli ja vähendada sõltuvust. Ja tagada kiire reageerimine,“ analüüsis
Rivo Kooskora Asax Innovationi tarneahelat ja avaldas, et ettevõtte kriitilised komponendid tulevad nende ettevõttes Euroopast. „Meie eelised on taskukohasus, robustsus ja lihtsus. Samuti lühike väljaõppe periood sõiduki kasutamiseks,“ loetles ta Asaxi droonide eeliseid.
Saint-Gobain Eesti tehasejuht
Henno Haava analüüsis, et ettevõtte tarneahela nõrgim lüli on just ühesüsteemne terve tarneahela ülevaade. „Kõik on erinevates tarkvarades, selle, et ühtne pilt kätte saada, et kõik ühes süsteemis jookseks, on hetkel suurim väljakutse,“ tunnistas Haava.
Haava lisas, et Eesti tööstussektori kasvu pidurdavad praegu ilmselt enim just julgus suuremalt mõelda ja finantseerimine.
„Meie vaates hoiab tööstuse kasvu tagasi bürokraatia. Kuna meil on ka garantiijuhtumeid ja vaja kaupa välismaalt tagasi tuua, siis on bürokraatia tolliga olnud meile vaevaline, ka toetuste saamise kadalipp on keeruline,“ märkis
Dipperfoxi tarneahela koordinaator Kätlin Vahter.
Hiljuti Jaapanisse esimese konteineri saatnud Dipperfoxi jaoks on sealne turg ka hästi käima läinud. Vahter lisas, et seni on ettevõtte jaoks väga hästi töötanud erinevatel messidel käimine.
Annika Kald intervjueeris tööstusjuhte Pärnu Tarneahelakonverentsil.
Saadet toetab Radius Machining.
Emöke Sogenbits: Saksamaa on jõudnud punkti, kus tuleks muutuda
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
igus kui tuntud masinaehituslike komponentide tarnija on jõudsalt edasi arendanud võimekust robotlahenduste osas. Lineaarrobotite puhul pakutakse reeglina standardlahendusi, milleks on käigupikkused mõõtudes 2000 x 2000 x 1000 mm. Kuid siis esitas huvitava väljakutse ettevõte Metaprint, kes vajas rätsepalahendust tööalaga 4700 x 2600 x 900 mm.