Cleveroni asutaja Arno Kütt rääkis intervjuus ettevõtte uuest ärist ehk autonoomsetest sõidukitest. Selle arendamiseks ja kasvatamiseks hakkab ettevõte peagi ka raha kaasama nii suur- kui ka väikeinvestoritelt, selgitas ta.

- Cleveroni asutaja Arno Kütt.
- Foto: Raul Mee
Juhita autode arendamisel on Eesti tema sõnul teiste riikidega võrreldes kaugele jõudnud ja võiksime olla esimene riik, kus mehitamata sõidukid tänavale jõuavad. "Oleme järjest rohkem kindlust saanud, et see on tulevik," rääkis Kütt Äripäeva raadio esmaspäevases hommikuprogrammis. Esimese asjana hakkab Cleveron pakke, mitte inimesi vedama, sest nii on lihtsam alustada. "Tänaval olev inimene on prioriteet ja kaubaga võib ka vajadusel kraavi sõita." Kuigi kõnniteedel liiguvad ka pakirobotid, siis autonoomsed sõidukid hakkavad liiikuma sõiduteel.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Viljandi tehnoloogiafirma Cleveron tõi turule modulaarse pakiautomaadi, mis on mõeldud toidu- ja tavakaupade üleandmiseks.
igus kui tuntud masinaehituslike komponentide tarnija on jõudsalt edasi arendanud võimekust robotlahenduste osas. Lineaarrobotite puhul pakutakse reeglina standardlahendusi, milleks on käigupikkused mõõtudes 2000 x 2000 x 1000 mm. Kuid siis esitas huvitava väljakutse ettevõte Metaprint, kes vajas rätsepalahendust tööalaga 4700 x 2600 x 900 mm.