Kui veel 5-6 aastat tagasi tegelesid tööstus- ja tootmisfirmad enamasti ise kauba ladustamise ja logistikaga, siis tänaseks on mõistetud, et ladusaks logistika- ja laotegevuseks on vaja häid tarkvaraprogramme.
Uued tarkvaraprogrammid nõuavad pidevat arendamist ja kvalifitseeritud tööjõudu, et toorained õigel ajal alguses tootmisse ning sealt edasi valmiskaubana tarbijani jõuaks. Mahtude suurenemine ja klientide kasv on pannud arendama ka Logistika Pluss OÜ majandustarkvara.
„Tarkvara juures on kõige olulisem efektiivsus. Kui Logistika Pluss alles oma tegevust alustas, oli meil palgal kümneid inimesi, kes pidid päev otsa saatelehtedele õige kaubagrupi taha „linnukesi“ trükkima. Sellest ajast oleme nüüd kaugele arenenud, täna on meil kõik automatiseeritud ning kinnistunud on seisukoht, et tugeva majandustarkvarata ei saaks sellist äri tehagi: kõik meie saatelehed ja arved tulevad otse arvutist ning igal ajahetkel saab elektrooniliselt kontrollida, kus kaup asub ning millal klient selle kätte saab,“ selgitab ettevõtte juhataja Toomas Orutar.
Logistika Pluss – mitte ainult ladu
Artikkel jätkub pärast reklaami
Aastatel 2011 ja 2012 juurutas Logistika Pluss rahvusvahelistest standarditest ISO 9001:2008 ja ISO 14001:2004 lähtuva integreeritud juhtimissüsteemi, et tagada toodete ja teenuste nõuetele vastavus, kliendisõbralikkus, kvaliteet, tähtaegadest kinnipidamine ja laiemas plaanis ettevõtte efektiivsus.
Orutari sõnul on juba praegu näha, et reaalselt ellurakendatud juhtimissüsteem on end igati õigustanud.
„Sertifikaatide taotlemise põhjusteks olid ka paralleelselt ettevõttele lisandunud rahvusvahelised kliendid ning samuti annavad need eelise riigihangetel osalemisel,“ täpsustab ta.
Lisaks eelpool nimetatud sertifikaatidele omab Logistika Pluss ka AEO ehk volitatud ettevõtja sertifikaati, mis annab ettevõttele hõlbustusi turvalisus- ja julgeolekualase tollikontrolli suhtes ja/või tollieeskirjadega ette nähtud lihtsustusi. Volitatud ettevõtja sertifikaat annab tunnustust usaldusväärsest partnerist tarneahelas: AEO sertifikaati omava ettevõtte kaupu käsitletakse tollis eelisjärjekorras, ettevõtet kontrollitakse teistest harvemini ning kokkuleppel tolliga võib tollikontrolle läbi viia AEO-le sobivas kohas.
Tänavu juulis sai Logistika Pluss Lennuametilt viieaastase tähtajaga kokkuleppelise esindaja sertifikaadi, mis tõendab, et Logistika Pluss on lennuettevõtjale usaldusväärseks partneriks, omades õiguslikku kohustust tagada oma kaubale nõuetekohane kaitse ja julgestusläbivaatus ning asjakohane dokumentatsioon. Kokkuleppeline esindaja on Lennuameti poolt tunnustatud ja registreeritud kauba käitlemisega seotud ettevõte, kes peab oma tegevuses täitma Lennuameti määratud kohustusi ja alluma järelvalvele.
Kokkuleppelise esindajana tunnustab Lennuamet kauba käitlemisega seotud ettevõtteid, kes on võtnud endale kohustuse tagada õhu teed pidi veetava kauba nõuetekohane julgestus. „Lihtsamalt öeldes tähendab see, et meie laost lennutranspordiga välja saadetavat kaupa ei valgustata lennujaamades läbi ning seoses sellega kiireneb tunduvalt kauba saatmine sihtkohta, olgu selleks Euroopa või Ameerika,“ selgitab Toomas Orutar. „Seega annab sertifikaat klientidele lisagarantii meie tegevuse läbipaistvuse kohta ning hoiab kokku kauba saatja või vastuvõtja aega ning raha.“
Logistika Pluss OÜ pakub logistikateenuseid rahvusvahelistele tööstus-elektroonika suurkontsernidele, toidu-, alkoholi- ja esmatarbekaupade tootjatele ning maaletoojatele. Ettevõtte põhiteenusteks on kaupade vastuvõtmine, -hoiustamine, -tellimuste komplekteerimine ja -transporditeenus üle Eesti ning lisandväärtuse andmine kaupadele. Lisaks aktsiisilao-, tollilao- ja tolliterminali- ning tollimaakleriteenuste pakkumine.
Seotud lood
Kraanade, materjalikäsitlusmasinate ning lisaseadmete müügi ning hooldusega tegelev ScanBalt Crane OÜ tähistab tänavu oma 25. tegutsemisaastat. Veerand sajandit on ettevõte olnud tegev valdkonnas, kus on määrava tähtsusega nende esindatavate seadmete kvaliteet, innovaatika ja tõhusus, pikaajaline koostöö ning partnerite usaldus.