• 18.03.19, 11:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PRFoodsi raskused jätkusid veebruaris

PRFoodsi 2019. aasta veebruari auditeerimata konsolideeritud käive oli 5,67 miljonit eurot, mida on 1,95 miljonit eurot vähem kui 2018. aasta veebruaris, teatas ettevõte.
PRFoodsi juht Indrek Kasela on lubanud tänavu tulemuste parandamiseks võtta ette kärpemeetmed.
  • PRFoodsi juht Indrek Kasela on lubanud tänavu tulemuste parandamiseks võtta ette kärpemeetmed. Foto: Tanel Meos
Börsifirma müügikäive vähenes peamiselt kala ja kalafilee tootegrupis, mille müük kokku kahanes 1,92 miljonit eurot. Trio Trading Ab Oys vähenes tootegrupi müük 1,17 miljonit eurot võrreldes 2018. aasta veebruari käibega ja GourmetHouse OÜs (ühines Vettel OÜga 2018. aasta juulis) 0,61 miljonit eurot seoses 2018. aasta veebruari-märtsi toore kala kampaaniaga, mida sel aastal ei toimunud.
Grupi Suurbritannia ettevõtete käive vähenes 0,07 miljonit eurot võrreldes 2018. aasta veebruariga. Grupi teiste ettevõtete (Heimon Kala Oy, Överumans Fisk AB, Vettel OÜ ja RedStorm OÜ) käive vähenes 0,06 miljonit eurot.
Kala ja kalafilee tooterühma osakaal käibest vähenes 14,1 protsendipunkti võrreldes eelmise aasta veebruariga, kuum- ja külmsuitsutatud ning muude kalatoodete osakaal kasvas kokku 14,8 protsendipunkti.
Hulgimüügi osakaal käibest on võrreldes aastatagusega vähenenud 10,5 protsendipunkti, jaekettide ja HoReCa sektori müügi osakaal on samal ajal kokku kasvanud 10,4 protsendipunkti.
Kolme suurima sihtturu (Soome, Suurbritannia ja Eesti) käive oli 2019. aasta veebruaris kokku 5,24 miljonit eurot ning see moodustas 92,4 protsenti kogukäibest.
Muudest riikidest suurima käibega olid Prantsusmaa (0,10 miljonit eurot), Läti (0,07 miljonit eurot), Kreeka (0,07 miljonit eurot) ja Belgia (0,05 miljonit eurot).
Kehvad tulemused sundisid kärbeteks
Jaanuaris oli börsifirma auditeerimata konsolideeritud käive 5,9 miljonit eurot, 1,7 miljonit eurot vähem kui 2018. aasta jaanuaris.
Veebruari lõpus teatas börsifirma neljanda kvartali tulemused. Selgus, et karm konkurents Soome private label'i kalaturul viis aasta kõige magusamal kvartalil PRFoodsi käibest kuuendiku ja kulumieelsest kasumist poole, mistõttu plaanib kontsern kokkuhoiumeetmeid.
Äripäeva raadiole antud intervjuus ütles PRFoodsi juht Indrek Kasela, et kärpemeetmed tulevad, kuid juhtkonnas, mitte tehastes. Investoritele lubas Kasela siis kasumlikkuse suurenemist "nii kiiresti, kui me saame seda teha".
Samuti tõi ta välja, et plaanide järgi kasvab PRFoodsi käive "oluliselt" järgmise 2–3 aasta jooksul. Praegu töötab PRFoods välja kalasegmenti, millega Aasia turgudele konkureerima minna. "Meil on läbi käinud Hiina audit, seisab Eesti ametivõimude tegemata töö taga," nentis Kasela veebruari lõpus.
PRFoodsi aktsia hind on Tallinna börsil kukkunud viimase aastaga üle 23 protsendi ja kaupleb 0,59 eurol.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 26.09.24, 13:15
DSV tegevjuht Alvar Tõruke: oleme tagasi ajas, kus peame hakkama Eestit uuesti leiutama
Eesti ettevõtete jaoks on käes väga keeruline aeg, millele annavad hoogu erinevad maksumuudatused ja üleüldine kiire palgatõus, pärssides eriti tööstus- ja tootmissektori konkurentsivõimet. Logistikaettevõtte DSV Estonia tegevjuht Alvar Tõruke tõdeb, et olukord on veidi sarnane 1990. aastatele, mil Eesti vabaks sai ning tuli hakata oma riiki looma ja leiutama.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele