Viimane aasta on meie jaoks olnud keskmisest keerulisem ja raske on prognoosida, kuid osades sektorites on elavnemise märke, kirjutab trükitöötuse Joon tegevjuht Kristo Kaugija värskes trüki- ja pakenditööstuse kvartaliraportis.

- Joon OÜ juht Kristo Kaugija.
- Foto: Joon OÜ
Viimane aasta on Joon OÜ jaoks olnud keskmisest keerukam. Oleme ka meie langenud turuga pihta saanud ja müügitulu on vähenenud ja tellimusteraamat on mõnevõrra õhem, viidates ettevaatlikumale ostukäitumisele klientide seas. Tellimuste arvu vähenemisega on ka keskmise tellimuse tiraazid vähenenud. On rohkem väiksemaid tellimusi ja kliendid enam ette ega lattu ei osta nii agaralt.
Infopanga värske
trüki- ja pakenditööstuse kvartaliraporti leiad
SIIT.
Investeeringute osas on Joon OÜ võtnud konservatiivsema hoiaku – käimasolevad projektid viime lõpuni, kuid uusi suuremahulisi algatusi kaalume mõnevõrra hoolikamalt. Peamised väljakutsed on seotud ebakindla turuolukorra ja tellimuste ajastuse prognoosimatusega.
Täna pole võimalik ette näha pikemat prognoosi ja varasemad ostukäitumise mustrid on täiesti muutunud. Oleme pidanud kohanema uue olukorraga ja oleme omaltpoolt paindlikud.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Seekord pakume "Tööstusuudised eetris" saates kuulamiseks "Tark tööstus 2023" konverentsil ja messil toimunud aruteluringi "Kuidas arendusprojekt tootmispõrandal ära juhtida?". Aruteluringis vestlevad pakendilahenduste pakkuja Nefab Packaging Eesti tehasejuht Andres Tamm, Orkla Eesti Põltsamaa tehase juht Indrek Grossthal ja trükiteenuseid pakkuva Joon OÜ juht Kristo Kaugija.
Majanduses valitsev ebakindlus sunnib paljusid ettevõtteid investeerimisplaane edasi lükkama, kuid sageli toovad just keerulistel aegadel tehtud nutikad otsused edu hetkel, kui turg taas kasvama asub. Õige hetke tabamiseks tuleb firma tegemistesse sügavam pilk heita, plaanid selgelt paika sättida ning õigel ajal õiged sammud astuda. Kuidas see täpsemalt käib ja kes ütleb, millal on just sinu äri jaoks see kõige õigem aeg?