• 17.04.19, 08:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tootja valib partituuri, tarbija dikteerib tempo

Eesti toidutootjad tegid märgilise sammu ja tõid avalikkuse ette leppe, millega nad võtavad omaalgatuslikult kohustuse vähendada lisatud suhkru hulka jookides ja joodavates piimatoodetes, kirjutab toiduliidu juht Sirje Potisepp.
Sirje Potisepp
  • Sirje Potisepp
  • Foto: Toni Läänsalu
Juba praegu on suur hulk uusi tooteid väiksema lisatud suhkru kogusega, kuid eesmärk on ambitsioonikas – langetada lisatud suhkru hulka 2020. aastaks 10% ning 2025. aastaks 15%, võrreldes 2015. aastaga.
Suhkru teemaga on Eesti toidutootjad tegelenud aastaid. Avalikkus mäletab ehk „suhkrusõda“, milles ei oleks olnud võitjaid – lisamaks oleks suretanud kohalikud tootjad välja ning tarbijad oleksid jätkanud sama suhkrusisaldusega välismaiste toodete tarbimist. Õnneks said poliitikud aru, et täiendav maksustamine ei aita kaasa inimeste toitumisharjumuste muutumisele, mis on ju tegelikult lisatud suhkru vähendamise eesmärk.
Tänu sellele on Eesti inimeste toidulaual jätkuvalt lai valik kohalikke tooteid, milles on lisaks oluliselt vähem suhkrut. Lisaks uutele toodetele on suhkrusisaldust vähendatud ka tarbijatele pika aja jooksul armsaks saanud toodetes. See ei ole olnud lihtne, aga tootjate jaoks ainumõeldav, et käia ajaga kaasas ja toetada tasakaalus toitumist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tootjana oleme tarbijast sammukese võrra ees, sest harjumine uue maitsega võtab inimestel aega. Kui uute toodete puhul on võimalik panna tootesse oluliselt vähem suhkrut, siis traditsiooniliste toodete puhul saab suhkru kogust vähendada tasapisi, et tarbija toodet ei hülgaks. Me teame, et inimese maitseretseptorid uuenevad 2–3 nädala tagant ning 85% tajutavast maitsetest on tegelikult lõhn. Neid aspekte toidutootjad koos teadlastega uusi tooteid välja arendades ka arvestavad.
Loe pikemalt Äripäevast.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.06.25, 08:00
Eesti suurim iguse robot leidis kodu Metaprindis
igus kui tuntud masinaehituslike komponentide tarnija on jõudsalt edasi arendanud võimekust robotlahenduste osas. Lineaarrobotite puhul pakutakse reeglina standardlahendusi, milleks on käigupikkused mõõtudes 2000 x 2000 x 1000 mm. Kuid siis esitas huvitava väljakutse ettevõte Metaprint, kes vajas rätsepalahendust tööalaga 4700 x 2600 x 900 mm.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele