Autor: Sirje Potisepp • 17. aprill 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tootja valib partituuri, tarbija dikteerib tempo

Eesti toidutootjad tegid märgilise sammu ja tõid avalikkuse ette leppe, millega nad võtavad omaalgatuslikult kohustuse vähendada lisatud suhkru hulka jookides ja joodavates piimatoodetes, kirjutab toiduliidu juht Sirje Potisepp.
Sirje Potisepp
Foto: Toni Läänsalu

Juba praegu on suur hulk uusi tooteid väiksema lisatud suhkru kogusega, kuid eesmärk on ambitsioonikas – langetada lisatud suhkru hulka 2020. aastaks 10% ning 2025. aastaks 15%, võrreldes 2015. aastaga.

Suhkru teemaga on Eesti toidutootjad tegelenud aastaid. Avalikkus mäletab ehk „suhkrusõda“, milles ei oleks olnud võitjaid – lisamaks oleks suretanud kohalikud tootjad välja ning tarbijad oleksid jätkanud sama suhkrusisaldusega välismaiste toodete tarbimist. Õnneks said poliitikud aru, et täiendav maksustamine ei aita kaasa inimeste toitumisharjumuste muutumisele, mis on ju tegelikult lisatud suhkru vähendamise eesmärk.

Tänu sellele on Eesti inimeste toidulaual jätkuvalt lai valik kohalikke tooteid, milles on lisaks oluliselt vähem suhkrut. Lisaks uutele toodetele on suhkrusisaldust vähendatud ka tarbijatele pika aja jooksul armsaks saanud toodetes. See ei ole olnud lihtne, aga tootjate jaoks ainumõeldav, et käia ajaga kaasas ja toetada tasakaalus toitumist.

Tootjana oleme tarbijast sammukese võrra ees, sest harjumine uue maitsega võtab inimestel aega. Kui uute toodete puhul on võimalik panna tootesse oluliselt vähem suhkrut, siis traditsiooniliste toodete puhul saab suhkru kogust vähendada tasapisi, et tarbija toodet ei hülgaks. Me teame, et inimese maitseretseptorid uuenevad 2–3 nädala tagant ning 85% tajutavast maitsetest on tegelikult lõhn. Neid aspekte toidutootjad koos teadlastega uusi tooteid välja arendades ka arvestavad.

Loe pikemalt Äripäevast.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077