13. juuni 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ettevõtjate elektripaketi valimise säästunipid

Juba enam kui poole aasta jagu on tarbijad kasutanud avatud elektrituru võimalusi. Uus turusituatsioon tõi endaga kaasa olukorra, kus tuli hakata valikuid tegema: milline peaks elektripakett olema ja millistest kriteeriumitest lähtudes tuleks seda valikut teha. Oma kogemustest elektripaketi valimisel räägivad Põltsamaa ja Raplamaa ettevõtjad.

Elektrienergia teenusepakkuja valik on ettevõtte puhul ennekõike seotud elektri kasutamisega. Raplamaal tegutseva Pirgu mõisa omaniku Ruth-Kaja Peki sõnul toimub nende elektritarbimine vana tõe järgi: nii vähe kui võimalik ja nii palju, kui vajalik. Sellisel viisil hoiti Pirgu mõisas elektriarveid kontrolli all, kuid turu avanemisel pidi mõtlema hakkama ka elektrimüüja valikule.

Mõisasuuruse tarbija jaoks oli olulisim õige elektripaketi valik, sest Pirgu uksed on külastajatele avatud aasta läbi ja hooneid köetakse elektriga. Kui tavalises korteris võib pakettide hinnavahe olla mõned eurod, siis mõisa puhul on vahe hiiglaslik. Seepärast kaalus Pekk hoolega enne sobiva elektripaketi valimist.

Mõisaomaniku arvates oli elektripaketti valides kõige raskem aru saada erinevate müüjate hinnapakkumistest ja neid omavahel võrrelda. Elektritarbijatele pakutakse pakettide kohta rohkelt infot kõikvõimalikest võrdlusportaalidest, mille metoodika teataval määral erineb ning mis hindades orienteerumise seetõttu raskemaks teeb. Näiteks võrreldakse meedias siiani börsihindu fikseeritud hindadega, mis on tegelikult oma printsiibilt võrreldamatud.

Keerulise võrdlusmomendi pärast oli mõisaomanikule olulisteks kriteeriumideks paketivaliku tegemisel lisaks heale hinnale ka usk, et teenusepakkuja on jätkusuutlik ning suudab pakkuda meeldivat klienditeenindust. Seepärast otsustas Pekk ühe väiksema teenusepakkuja fikseeritud paketi kasuks, sest seal õpiti teda kui äriklienti isiklikult tundma. Samuti andis fikseeritud hinnaga pakett temale kui suuremale elektritarbijale kindlustunde, sest fikseeritud hinnaga võtab elektrimüüja võimaliku hinnatõusu osas riski enda kanda.

Fikseeritud paketi kasuks otsustas ka Põltsamaal asuva Paju talu peremees Toomas Tõnts, kes peab ennast praktilise lähenemisega ettevõtjaks. Tema hinnangul pole üldse vahet ühel või teisel elektril, küsimus on eelkõige hinnas ja firmas, mis teenust pakub.

Paju Talul on 312 ha haritavat põllumaad ning suur seafarm, seega on säästlikkus oluline kriteerium.

“Küsisin teenusepakkujatelt meie talu tarbimise jaoks kilovatt-tunni hinda. Alustasime Elektrumist. Siis läksin, nende hind näpus, suure teenusepakkuja juurde küsima, kas nad teevad parema pakkumise. Sealt öeldi, et paraku ei saa nad sinna lähedalegi ja nii oli hinna järgi valik tehtud.”

Hind ei olnud siiski lõpuks ainuke valiku põhjus. Raskel ajal tuldi ettevõttest kohale, kuulati peremehe mured ära anti nõu.

Turu avanemisega kaasnenud oodatava 40-protsendise hinnatõusu asemel oli tõus tegelikkuses umbes 20%. Veel tegi peremees elektriarve pealt säästmiseks palju ka ise ära: lautades vahetati hõõgpirnid luminofoorlampide vastu ja kasutati ära külmaseadmest eralduv soojus. Lisaks soojendab tema talus vett nii külmaseade kui päikeseenergiakollektor. Koos mõne teise väikse nipi ja õige paketi valikuga saigi Tõnts talu kulud kontrolli alla.

Mõlema ettevõtja sõnul tuleb elektriteenuse pakkujat hoolikalt valida ning tõid välja, et lisaks hinnale peaks valikukriteeriumiks olema ka ettevõtte iseloom.

Autor: Anna-Marie Rebbas, Elektrumi äriklientuuri müügijuht

Autor: Elektrum Eesti elektrituru blogi

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077