BLRT Grupi laevaremonditehases Tallinn Shipyard tehti teoks ainulaadne projekt – kaubalaevale DANITA, mida opereerib Eesti laevandusettevõte AMISCO, paigaldati esimene õhkmäärde süsteem DACS.

- Kaubalaev DANITA
- Foto: Sergei Krasii
DACS (damen air cavity system) tehnoloogia tööpõhimõte seisneb selles, et vette tekitatakse väikestest õhumullidest koosnev kiht, mis katab laevakere ühtlase õhukese õhupadjana, mille tulemusena väheneb hõõrdetakistus laevakere ja vee kokkupuutealal. Nimetatud meetod vähendab kütusekulu kuni 15%, mis viib märkimisväärselt alla heitkogused ja ohjab seega ka keskkonnamõju, ühtlasi paraneb aluse töö tõhusus.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Päikeseenergia tootmise hoogsa lisandumise tulemusena on energiaturul tekkinud olukord, kus päikesepaisteliste ilmadega langevad elektrihinnad sageli nullilähedaseks või lausa negatiivseks. Seetõttu on viimastel aastatel päikeseparkide investeeringute tasuvus oluliselt vähenenud. See valmistab enim probleeme päikeseparkidele, mille kõrval puudub tarbimine või salvestuslahendus.