BLRT Grupi laevaremonditehases Tallinn Shipyard tehti teoks ainulaadne projekt – kaubalaevale DANITA, mida opereerib Eesti laevandusettevõte AMISCO, paigaldati esimene õhkmäärde süsteem DACS.

- Kaubalaev DANITA
- Foto: Sergei Krasii
DACS (damen air cavity system) tehnoloogia tööpõhimõte seisneb selles, et vette tekitatakse väikestest õhumullidest koosnev kiht, mis katab laevakere ühtlase õhukese õhupadjana, mille tulemusena väheneb hõõrdetakistus laevakere ja vee kokkupuutealal. Nimetatud meetod vähendab kütusekulu kuni 15%, mis viib märkimisväärselt alla heitkogused ja ohjab seega ka keskkonnamõju, ühtlasi paraneb aluse töö tõhusus.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kiiresti muutuval energiamaastikul ei piisa üksnes ambitsioonist, sest üleminek peab olema ka tasakaalus ning realistlik. “Ühendada tuleb ambitsioon ja pragmaatilisus. Üleminek rohemajandusele on võimalik ainult siis, kui rohelised eesmärgid käivad käsikäes majandusliku loogikaga,“ ütleb FILTER Grupi tegevjuht Egert Killing ning kutsub kõiki, keda energiasektori tulevik puudutab, konverentsile.