Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Eesti eksportijad USAs: kriis lükkas tüki tootmist üle ookeani ja rikub kauaoodatud ostubuumi
Kirde-Euroopast vaadatuna võib USA üle 14 protsendi kerkinud töötuse määr tunduda kauge mure, kuid 1930. aastate suure depressiooniga võrreldava madalseisu mõjusid tunnevad selgelt ka Eesti ärid.
Click & Grow' looja ja tegevjuht Mattias Lepp Tallinna kontoris. Ettevõtte toodete järele kasvas USAs kõvasti nõudlus, kuid kriis on tekitanud tarneahelas probleeme.
Foto: Andras Kralla/Äripäev
Nii otsustas näiteks Ericsson kulude kokkuhoidmiseks kolida tüki Eesti tootmisest USAsse ning kuigi Click & Grow' toodete vastu kerkis kriisi hakul suur huvi, takistavad tarneprobleemid sellest viimast võtmast.
Majanduses valitsev ebakindlus sunnib paljusid ettevõtteid investeerimisplaane edasi lükkama, kuid sageli toovad just keerulistel aegadel tehtud nutikad otsused edu hetkel, kui turg taas kasvama asub. Õige hetke tabamiseks tuleb firma tegemistesse sügavam pilk heita, plaanid selgelt paika sättida ning õigel ajal õiged sammud astuda. Kuidas see täpsemalt käib ja kes ütleb, millal on just sinu äri jaoks see kõige õigem aeg?