PRFoodsi käive eelmise aasta neljandas kvartalis võrreldes aasta varasemaga langes 1,3 miljoni euro võrra, kuid kasum kasvas 0,3 miljoni võrra. Ettevõte seisab sel aastal silmitsi mitme ohumärgiga.

- PRFoodsi juhatuse liige Indrek Kasela
- Foto: Raul Mee
PRFoodsi käive oli neljandas kvartalis 25,4 miljonit ja puhaskasum 0,5 miljonit eurot.
Ettevõte juhatuse liige Indrek Kasela teatas, et eelmise aasta teine poolaasta oli ettevõtte jaoks edukas – käibe langusele vaatamata paranes kogukasumlikkus. Grupi konsolideeritud EBITDA aruandeperioodil oli 2,8 miljonit eurot, kasvades 48% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, mida mõjutas enim bioloogiliste varade ümberhindlus.
Puhaskasum oli 1,1 miljonit eurot, mis on pea kolm korda kõrgem eelmise aasta sama perioodi puhaskasumist. Nimelt 2018. aasta teises poolaastas oli PRFoodsi kasum 0,4 miljonit eurot.
Artikkel jätkub pärast reklaami
2019. aasta teist poolaastat iseloomustas PRFoodsi teatel lõhe- ja forelli turuhindade enam kui 8% suurune langus, millest tulenevalt tekkis Soome jaekettidel ootus private label´i segmendis suitsutatud toodete hindade langetamiseks. Kasumlikkuse säilitamise eesmärgil otsustas PRFoods selleks perioodiks pakkumist kuum- ja külmsuitsutatud toodete osas Soome turul jaekettides vähendada. 2020. aasta alguses on hinnatase PRFoodsi andmetel hinnatasemed taastumas.
Ettevõtte netovõlgnevus oli aasta lõpuks 17,8 miljonit, aastaga vähendati netovõlgnevust 2,2 miljoni euro võrra. Grupi käibekapital oli seisuga aasta lõpus negatiivne 3,5 miljoni euro võrra, kuna lühiajalised kohustused sisaldasid kohustusi seotud osapooltele summas 4,2 miljoni eurot. PRFoodsi teatel on viimased kohustused oma olemuselt pikaajalised, kuid raamatupidamise arvestuspõhimõtete tõttu tuleb näidata lühiajalistena.
PRFoods plaanib jätkata Eesti ja Soome ettevõtete äritegevuste ühendamist ning sünergiate loomist, eriti tootearenduses ja müügis nii kodu- kui eksportturgudel. Soome ettevõtete Heimon Kala ja Trio Trading juriidiline ühinemine toimus käesoleva aasta 31. jaanuaril. Sellega kaasnes ettevõtte juhtkonna ja peamiste ärifunktsioonide tsentraliseerimine. „Eestis oleme lansseerinud Soome-Eesti ühisbrändi – Heimon Kala ning esimest korda sisenesime Saaremaal kasvatatud vikerforelliga Eesti jaeturule. Lähiaastatel on tootearenduse prioriteet omakasvatatud kala väärindamisel,“ selgitas Kasela
Kalakasvatuse osas on PRFoods enda sõnul saanud Rootsist positiivse vastuse olemasolevate kasvanduste laiendamiseks. „Eestis tegeleme nii olemasoleva kasvanduse suurendamise kui uute kasvatuslubade taotlemisega. Selleks jätkame vajalike ettevalmistuste tegemist, mille tulemusel saaksime suurendada oma kalakasvandustest pärit kvaliteetse tooraine mahtu,“ ütles Kasela
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.