“No tohutu kampaania oli kogu suveks planeeritud. Värvikad flaierid, mida festivalidel jagame, väga naljakas video tegemisel. Tahtsime erinevatel üritustel vahuveini pakkuda ja sealjuures võimaluse anda, et muide, meisse investeerida ka tahate? Aga nüüd me ei saa seda teha,” rääkis peenjoogivabriku Nudist kaasasutaja ja direktor Mihkel Männik nende läbikukkunud plaanist.

- Mihkel Männik
- Foto: Andras Kralla
Tegu pole aga ebaõnnestumisega. Nimelt tahtis marjadest ja puuviljadest vahuveini tootev ettevõte ühisrahastuse ja väikeinvestorite abil pool miljonit eurot kokku koguda. Juhtus aga nii, et Nudist sai selle raha ja rohkemgi veel kokku enne, kui kampaania Funderbeami keskkonnas avalikuks jõudis.
“Me tahtsime teha seda kahes voorus. Esimeses voorus pakkusime rahastamisvõimalust oma senistele investoritele, kes on meid juba 2017. aastast toetanud,” rääkis Männik. Lisaks neile saatsid nad ka 3000 Nudisti uudiskirja tellijale teate investeerimisvõimalusest. Seniseid investeerijaid oli Nudistil kokku üle 80, kellest pooled ka seekord toetasidki. Uusi väikeinvestoreid aga tuli tänu siseringi teatele kokku üle 200.
Piir on täis
Artikkel jätkub pärast reklaami
“Aga me paneme selle nüüd ilmselt nii kümne minuti pärast kinni!” teatas Männik intervjuu ajal, kuna selleks hetkeks oli neile raha kogunenud juba 548 000 eurot. “Me esialgu arvasime, et maksimaalselt saame siseringi listist 200 000 täis ja pärast seda vajame avalikkuse abi,” selgitas ta. Nimelt on Funderbeami keskkonnas vaja esialgu teatud summa kokku saada, et üleüldse avalikuks minna.
Seotud lood
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.