• 17.10.18, 11:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saksa autotööstusel 50% elulootust

Saksa autotööstusel on ainult 50 protsendi suurune ellujäämislootus autotööstuse juhtiva jõuna kümne aasta pärast, ütles ettevõtte tegevjuht Herbert Diess.
Volkswageni tegevjuht Herbert Diess pekingis uut kontseptautot esitlemas.
  • Volkswageni tegevjuht Herbert Diess pekingis uut kontseptautot esitlemas. Foto: Scanpix/Reuters
Osa autotööstusi heidetakse valdkonnast välja, kui nad ei suuda elektriautode toodud muutustega kaasa minna ega suuda vastu seista uutele geopoliitilistele ohtudele, vahendas Reuters Diessi sõnu. „Praegusest seisukohast vaadates hindan Saksamaa autotööstuse võimaluseks 50 : 50 olla maailma juhtivate autotööstuste seas ka kümne aasta pärast,“ ütles ta.
Diessi sõnul on süsinikdioksiidi heitmete vähendamise intensiivsem nõudmine muutumas sõiduautodevastaseks kampaaniaks. „Me kõik oleme harjunud sellega, et meil on Saksamaa suurte autotehaste ja meile teenuste pakkujate ümber õitsvad linnakud, kus inimestele meeldib elada ja töötada, aga see ei pruugi igaveseks nii jääda,“ ütles Diess autööstuse konverentsil Wolfsburgis. “Kui vaadata sellistesse kunagistesse autotööstuse kantsidesse nagu Detroit, Oxford-Cowley või Torino, siis võib näha, mis juhtub linnadega, kui kunagised võimsad korporatsioonid on lahkunud.“
Et vähendada emissioone Euroopas 30 protsenti aastaks 2030, peab Volkswagen suurendama elektriautode tootmist 30 protsendini uute autode müügis, ütles Diess.
Tema sõnul kasvavad süsinikdioksiidi heitmed, mis on kliima soojenemist põhjustava kasvuhooneefekti üks peapõhjusi, Saksamaal aga peamiselt pruunsöel põhineva elektritootmise tõttu.
Siirdumine sisepõlemismootoritelt elektrimootoritele kaotaks Volkswagenis 2020. aastaks 14 000 töökohta ja nõuaks ettevõttesisese komponentide valmistamise täielikku ümberkorraldamist ütles Diess.
Autor: Äripäev.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.02.25, 16:56
Elektriautod versus hübriidid: kas hinnavahe on kadumas? Opel tõi turule üllatava lahenduse
Kui seni on elektriautod olnud märgatavalt kallimad kui hübriidajamiga sõidukid, siis Opel seab uue standardi, tuues turule uue Frontera, kus nende kahe ajamitüübi hinnavahe on minimaalne. Kas see tähendab, et elektriauto valimine on nüüd lihtsam kui kunagi varem?

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele