• 30.04.18, 10:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Skandinaavia jäi Metaprindile kitsaks

Selgub, et Kesk-Euroopas võib tootmine olla päris soodne ning Skandinaavia võib Eesti firma jaoks osutuda liiga väikseks turuks.
Metaprindi juht Martti Lemendik.
  • Metaprindi juht Martti Lemendik. Foto: Andras Kralla
Eksporditurgudel suurt edu saavutanud Metaprindi juht Martti Lemendik rääkis, et Hollandis, kuhu Metaprint on ehitanud oma tehased, on palgakulud Eestiga võrreldes juba peaaegu samal tasemel.
Metaprint on paisunud niivõrd suureks, et Skandinaavia kogunõudluse suudaksid nad ära rahuldada 8päevase tootmistsükliga. Ka Eesti jaoks võivad suured naabrid väiksed olla, nentis Lemendik Äripäeva raadiosaates “Ekspordivedurid”.Millal Metaprint rohkem eksporditurgudele vaatama hakkas?Hakkasime 2008. aastal väga intensiivselt selle suunas liikuma. Võib öelda, et tulemusi polnud vaja pikalt oodata. Meil oli kiire kasvuperiood – juba 2009. aastal meie maht kahekordistus. Kui rääkida absoluutnumbritest, siis 2008. aastal tootsime 50 miljonit ühikut toodangut. 2009. aastal tõusis see ligi 100 miljoni ühikuni. Praegu toodame umbes 300 miljonit aerosoolpakendit aastas, mis teeb meid Euroopas teatud segmendis kõige suuremaks tootjaks.Kõlab võimsalt. Kas Metaprindil on lisaks Eestile veel kuskil tehaseid?Eestis on tööjõuga kitsas ja riik pole ka nõus aitama. Oleme ülesande lahendanud selliselt, et rahvusvahelistel turgudel tuleb töö endale kätte võidelda, aga koju me seda enam ei too. See töö tuleb teha ära mujal. Selle tõttu omame tootmisüksusi ka kahes välisriigis – nendeks on Venemaa ja Holland. Nende kahe riigi kohta teame üsna palju ja kui keegi tahab nõu saada, siis võime seda ka lahkelt jagada.Loe pikemalt Äripäevast
Autor: Eero Tohver, Äripäev

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.02.25, 16:56
Elektriautod versus hübriidid: kas hinnavahe on kadumas? Opel tõi turule üllatava lahenduse
Kui seni on elektriautod olnud märgatavalt kallimad kui hübriidajamiga sõidukid, siis Opel seab uue standardi, tuues turule uue Frontera, kus nende kahe ajamitüübi hinnavahe on minimaalne. Kas see tähendab, et elektriauto valimine on nüüd lihtsam kui kunagi varem?

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele