Kuigi peamiselt tuli PRFoodsi käibe kasv kolmandas kvartalis ülesostetud Soome ja Šoti firmade mõjul, siis ka senine äri tegi tugeva kasvu.

- Indrek Kasela.
- Foto: Andras Kralla
Nimelt selgub
PRFoods 2017. aasta 3. kvartali auditeerimata konsolideeritud aruandest, et käive kasvas tänu uute ettevõtete lisandumisele võrrelduna 2016. aasta 3. kvartaliga 72,1% ehk 7,6 miljoni euro võrra, kasvades 18,1 miljoni euroni. Võrreldav käive kasvas 9,0% ehk ühe miljoni euro võrra. PRFoods on kolmanda kvartali müügituluga rahul, teatas ettevõte.
Enamus võrreldava käibe kasvust on tulnud läbi toodete lõpphinna kallinemise. Kuna tooraine hinnad on kallinenud viimase 9 kuu jooksul, oli kasumlikkuse säilitamiseks vajalik tõsta lõpptoodete hindasid ning see protsess on täideviidud. Lõhe hind on hakanud langema, mis loodetavasti tõstab meie kasumlikkust 4. kvartalis. Vikerforelli hind on samuti hakanud langema.
Samas peab säilitama ettevaatlikkuse, sest volatiilsus toorainehindades jätkub nagu ka globaalne nõudlus kalatoodete järele, seega on jätkusuutlik juurdepääs toorainele väga oluline. John Ross Jr., Coln Valley ja Trio Trading omandamine on kasvatanud grupi käivet 3. kvartalis 6,6 miljoni euro võrra ning toetab edaspidiselt meie strateegiat rahvusvaheliselt kasvada kui ka kasumlikust suurendada.
9 kuu käive kasvas 11,2 miljoni euro ehk 36,8% võrra võrreldes 2016. aasta 9 kuuga. Võrreldav käive kasvas samal perioodil 4,6 miljonit eurot ehk 15,0%. Koguseliselt kasvas käive 9 kuuga 6,6% ehk 307 tonni võrreldes eelmise aastaga, saavutades taseme 4 988 tonni. Võrreldav käive langes koguseliselt 9,8% ehk 457 tonni. PRFoods tegeleb järjepidevalt madalamarginaalsete toodete eemaldamisega tootmisportfellist, mistõttu on käibe langus tonnides taotluslik. 9 kuu pro forma käive oleks olnud 79,6 miljonit eurot kui kõik ettevõtted oleksid grupis olnud alates aasta algusest.
Käive tootegruppide lõikes
Suurim käibe kasv 7,7 miljonit eurot ehk 67,9% tuli võrdluses eelmise aastaga kuum- ja külmsuitsutatud toodete grupist. Ka võrreldav käive kasvas selles segmendis kõige enam ehk 3,5 miljoni euro ja 30,4% võrra. Käive kasvas ka kala ja kalafilee tootegrupis 2,2 miljonit eurot ehk 15,2% ning muude kalatoodete grupis 1,2 miljonit eurot ehk 23,8%. Võrreldav käibekasv oli ning kala ja kalafilee grupis 0,2 miljonit eurot ehk 1,1% ja muude kalatoodete grupis 1,0 miljonit eurot ehk 19,8%.
Käive kliendi segmentide lõikes
Kliendi segmentidest lähtuvalt kasvas 2017. aasta esimese 9 kuu müügikäive enim HoReCa sektoris 4,1 miljoni euro ehk 41,5% võrra. Jaeturu sektoris kasvas käive 3,3 miljonit eurot ehk 22,6% ning hulgimüügi sektoris 3,8 miljonit eurot ehk 64,7%. Võrreldav käive kasvas HoReCa sektoris 2,8 miljoni euro ehk 27,7%, jaeturu sektoris 1,7 miljoni euro ehk 11,8% ning hulgimüügi sektoris 0,1 miljoni euro ehk 2,1% võrra.
Käive sihtturgude lõikes
Soome käive kasvas 2017. aasta esimesel 9 kuul 7,2 miljonit eurot, ehk 28,6%. Soome käibe osakaal moodustas kogukäibest 77,8%, kahanedes võrrelduna eelmise aasta sama perioodiga kokku 4,9 protsendipunkti.
Tänu uute ettevõtete omandamisele grupi põhiturgudele lisandunud Suurbritannia, mille käive 3. kvartalis oli 3,2 miljoni eurot ning mille käibe osakaal moodustas kogukäibest 7,7%.
Muude riikide 9 kuu käive on 1,0 miljoni euro võrra ning käibe osakaal kasvas 1,0 protsendipunkti võrra.
Autor: Äripäev.ee
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Moodsad laolahendused sisaldavad lisaks digitaalsele tarkvarale ning robottõstukitele pool- ja täisautomaatseid riiulisüsteeme, tornladusid ning komplektseid turvalahendusi, mis lahendavad kogu ettevõtte siselogistika. Willenbrock Baltic OÜ projektijuht Jaan Viita rõhutab, et oluline on vaadata siselogistikat tervikuna, sest vaid nii saab välja töötada maksimaalset kasu toova terviklahenduse.