Plaanitav aktsiisitõus viib õlletootjate hinnangul ligi poole Eesti-sisesest õllemüügist lõunanaabrite juurde ning sunnib A. Le Coqi ja Saku emaettevõtteid Olvit ja Carlsbergi ümber suunama ka Eestisse tehtavad investeeringud.
- Tarmo Noop Foto: Eiko Kink
„Eesti ja Läti vahel hakkab olema kõige suurem aktsiiside erinevus kahe naaberriigi vahel Euroopa Liidus. See toob kaasa ennenägematu piirikaubanduse,“ ütles A. Le Coqi juht Tarmo Noop Äripäevale.
A. Le Coqi emafirma Olvi Group aga tema hinnangul aktsiisitõusu tõttu ei kannata, sest kuigi Eesti õlletootja müük seetõttu oluliselt kahaneb ning tulemused kannatavad, kasvab samuti Olvi kontserni kuuluva Läti firma Cesu Aluse käive samavõrra või isegi rohkem.
Eesti Välisinvestorite Nõukogu esimees ning siinse rootslaste kogukonna üks liidreid Anders Hedman ütles Äripäevale antud intervjuus, et valitsuse maksumuudatused jätavad rahvusvahelise üldsuse ning välisinvestorite silmis väga negatiivse mulje. „Eesti on alati üritanud Skandinaavia maid kopeerida, kuid nüüd lähenetakse sellele väga valest otsast,“ ütles Hedman. „Maksud on just koht, milles Põhjamaad on Eestit endale eeskujuks võtnud ning nüüd pööratakse see pea peale,“ lisas ta.
Ka Noop on seisukohal, et aktsiisitõus kukutab A. Le Coqi müüki, mis praegu annab ettevõtte emafirma Olvi kogutulemusest 35-38 protsenti. „Meile tähendab see töökohtade ja investeeringute kaotust, samas kui teises riigis tuleb samavõrra rohkem tööd teha“ tõdes ta, lisades et selline olukord pole normaalne ei riigi ega ettevõtluse jaoks.
Autor: Äripäev.ee
Seotud lood
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.