Riigikogu võttis eilsel täiskogu istungil vastu Keskkonnaministeeriumi algatatud pakendiseaduse muudatuse, mille peamine eesmärk on leevendada ettevõtete kohustusi seoses pakendiregistrisse esitatavate andmete audiitorkontrolliga.
- Riigikogu hoone. Foto: Erik Prozes
Alates uuesti aastast vabastatakse audiitorkontrolli tegemisest need pakendiettevõtjad, kes lasevad turule vähem kui viis tonni pakendeid aastas. Selliseid väikeettevõtteid on Eestis ligikaudu 2000 ja nende ettevõtete osatähtsus turule lastud pakendikogusest Eestis on alla 2 protsendi.
Teiseks leevendatakse osade pakendiettevõtjate ja taaskasutusorganisatsioonide pakendikoguste auditeerimise põhjalikkust. Sellised ettevõtted peavad audiitorkontrolli läbi viima piiratud kindlustandva töövõtu alusel. Piiratud kindlustandva töövõtu puhul tuleb läbi viia vähem protseduure, näiteks jääb ära kohustuslik kontrollkaalumine. Sellega väheneb pakendiettevõtjate halduskoormus ja pakendiauditi maksumus.
Hinnanguliselt võib väheneda audiitorkontrolli läbiviimise aeg kuni kümme töötundi kuna edaspidi jääb ära näiteks kohustuslik kontrollkaalumine, mille ettevalmistamisega pakendiettevõtja on seotud. Arvestades keskmiseks audiitori töötunni hinnaks 50 eurot, siis hinnanguliselt väheneks ka pakendiauditi maksumus vähemalt 500 eurot.
Pakendiseadus kohustab pakendiettevõtjaid teha eelmise kalendriaasta kohta pakendiregistrisse esitatavate andmete audiitorkontroll enne andmete esitamist. See on üldine kohustus eranditult kõigile pakendiregistrisse andmete esitajatele.
2015. aastal kontrolliti andmeid uue sätte kohaselt esimest korda. Selle käigus ilmnesid mitmed probleemid nii audiitorite leidmise kui ka kõrgete audiitortasudega.
Seda eriti nendel pakendiettevõtjatel, kelle turule lastud pakendi kogus ületas vaid veidi andmete esitamise kohustuse piirmäära. Seega pole edaspidi vaja neil ettevõtetel pakendiauditit teha, kuid pakendiregistrisse tuleb andmeid esitada edaspidigi.
Seadus on kavandatud jõustuma 1. jaanuaril 2016.
Seotud lood
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.