• 30.11.15, 08:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pesumasinatootjad võiks teha nutikaid pesumasinaid

Elektrituru avamisega juurutatud elektri tarbimise statistika andmeladu kasutades võiksid näiteks pesumasinate tootjad hakata müüma masinaid, mis lülitavad end sisse siis, kui elektri hind on kõige soodsam, ütles majandusminister Kristen Michal eelmisel nädalal toiminud VI Energia Aastakonverentsil Gaas Põhja!
Majandus- ja taristuminister Kristen Michal.
  • Majandus- ja taristuminister Kristen Michal. Foto: Andras Kralla
“Nagu Euroopa Komisjoni asepresident Maros Sefcovic juba mainis, poleks Eesti moodi, kui me ei arendaks oma energiasektorit nutikamaks kasutades oma eeliseid IT-valdkonnas. Kui teised Euroopa Liidu riigid alles mõtlevad, siis eestlased juba teevad. Koos elektrituru avamisega juurutatud elektri tarbimise statistika andmeladu on oma funktsionaalsuselt ainulaadne. Juba mõtlevad ettevõtted, kuidas selle tohutu kogutud andmehulga abil luua meile uusi teenuseid ja võimalusi. 2017. aastaks kõikidele elektritarbijatele paigaldatavad kaugloetavad arvestid loovad reaalse võimaluse arvestada tarnitud elektrit. Seega saab ka energiasektoris luua paremaid ja innovaatilisemaid lahendusi. Eesti on selles osas hea näide.”
Minister tõi näite, et kogutud andmeid kasutades võivad näiteks pesumasinate tootjad hakata müüma masinaid, mis lülitavad end sisse siis, kui elektri hind on kõige soodsam ja avaldas lootust, et Eestis leidub tulevikus pesumasinate tootja, kes oskab neid võimalusi ära kasutada.
Pikemalt loe Äripäeva teemaveebist Ehitusuudised.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.11.24, 18:01
Maailma suurim kaablitootja Prysmian keskendub aina enam täislahendustele
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele