• 21.10.15, 12:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

ABB Grupi kolmanda kvartali tulemused jäid tagasihoidlikeks

Energeetika- ja automaatikatehnoloogiakontserni ABB Grupp tänavuse kolmanda kvartali tulemused jäid tagasihoidlikeks.
Ulrich Spiesshofer (ABB Grupi automaatika ja ajamite divisjoni juht) ja endine majandusminister Juhan Parts.
  • Ulrich Spiesshofer (ABB Grupi automaatika ja ajamite divisjoni juht) ja endine majandusminister Juhan Parts. Foto: Andras Kralla
”Meie kolmanda kvartali tulemused peegeldavad keerulist turuolukorda,” märkis ABB tegevjuht Ulrich Spiesshofer pressiteates.
Tellimused vähenesid võrreldes aastatagusega 22%, võrreldavuspõhiselt 12%. Baastellimused kahanesid 3%, kuid kogutellimuste mahtu mõjutas eeskätt suurtellimuste vähenemine 12% võrra.
Müügitulu vähenes aastaga 13% ehk 8,5 miljardi dollarini, võrreldavuspõhiselt 2%. Tegevuskasum enne intresse, makse ja immateriaalse põhivara kulumit (EBITA) kahanes 9%, võrreldavuspõhiselt 1%. Puhaskasum langes 21% võrra.
Ettevõtte finantstulemusi mõjutas ka USA dollari kallinemine.
”Meie kolmanda kvartali tulemused peegeldavad keerulist turuolukorda,” märkis ABB tegevjuht Ulrich Spiesshofer. ”Eeskätt on põhjus nafta- ja gaasihindade ning Hiina ja USA turgude madalseisus, aga ka 2014. aasta tugevas kolmandas kvartalis, mil me saime rekordilised tellimused.”
Spiesshofer lisas, et samas suudeti ettevõtte ”Next Level” strateegiale tuginedes saada mitmed võtmeklientide tellimused. ”Samuti suutsime parandada teatud näitajaid nagu EBITA marginaal ja tegevuskulu aktsia kohta,” ütles Spiesshofer. ”Tuleb silmas pidada, et ettevõtte põhirõhk on olnud eesmärkide täitmisel, ümberstruktrureerimisel ja kulude kokkuhoiul.”
ABB Grupp on alustanud ”Next Level” strateegia teise etapi elluviimist, mille eesmärk on kiirendada ettevõtte ümberkujundamist. ”Turuolukord jääb eeldatavalt keeruliseks ka järgmisel aastal,” nentis Spiesshofer. ”Sellises keskkonnas vajame jätkuvalt ”eneseabi” ehk keskendumist kasvuvõimalustele distsiplineeritud viisil ning meetmeid turumõjude leevendamiseks läbi enda tootlikkuse tõstmise ja kulude vähendamise.”
ABB Grupp on muuhulgas käivitanud kontoritöötajate tootlikkuse tõstmise programmi. ”Jätkame ”Next Level” strateegia elluviimist kasumliku kasvu ja jätkusuutliku väärtuse loomiseks,” sõna Spiesshofer.
Eestis tegutseb ABB alates 1992. aastast, ettevõtte tegevus jaotub kahte valdkonda: tootmine (generaatorid, ajamid, taastuvenergiaseadmed, elektrikilbid, komplektalajaamad) ning müük (ülekandevõrkude ja jaotusalajaamade projektid, kesk- ja madalpingeseadmed, automaatikaprojektid, robotid, korrashoiuteenused).

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.11.24, 18:01
Maailma suurim kaablitootja Prysmian keskendub aina enam täislahendustele
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele