• 15.10.15, 11:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saadavust parandas investeering tarkvarasse

Rimi tarneahelajuhi Allar Kahju sõnul on Rimi üheks peamiseks nurgakiviks saadavuse parandamisel olnud investeering varude planeerimise tarkvarasse ja ka inimestesse.
Saadavust parandas investeering tarkvarasse
Kuidas on Rimil olukord tarneaukudega?
Rimi Eesti Food AS juhtkond võttis 2013. aastal üheks tegevuse fookusvaldkonnaks kaupade kõrge saadavuse ja tarneaukude vähendamise. Tänaseks oleme varude planeerimise valdkonda palju investeerinud ning meil on rõõm näha, et kaupade saadavus lettidel on oluliselt paranenud. Seda kinnitavad nii meie sisemised tarnekindluse raportid kui ka kliendi rahulolu uuringud.
Üheks peamiseks nurgakiviks saadavuse paranemisel on olnud investeering varude planeerimise tarkvarasse ning inimestesse uue osakonna ja koolituste näol. Tarneahela efektiivsuse parandamisega tegeleme igapäevaselt – mitte ainult kulunäitajate poolest, vaid ka kvaliteedi tõstmise poole pealt. Jaekaubandusettevõttele on kõrge klientide teenindustase üks olulisemaid asju, seega me ei saa teha järeleandmisi tarnekindluses ning töötame igapäevaselt tarnekindluse kasvatamise nimel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mida tähendab DOS 1 NOS ja kuidas selle eesmärgini jõuda?
Varude juhtimisel lähtume põhimõttest, et meil oleks igal ajahetkel kaupluses minimaalne võimalik kogus varusid, kuid samal ajal maksimaalselt madal out of stock-tase. Selle eesmärgi saavutamiseks on vajalik igat toodet, igas kaupluses ning igal päeval võimalikult täpselt varustada vastavalt oodatavatele müügiprognoosidele. Lisaks on vaja jaotada tooted müügiprognoosi alusel ABC-kategooriatesse ning määrata vastavatele kategooriatele erinevad varustamise parameetrid. Kolmandaks on vaja viia toodete tarnetihedus kauplusesse vastavusse ABC-analüüsi parameetritega.
Millised tootegrupid on kõige kiirema ringlusega?
Kõige kiiremad ringlusega tooted kuuluvad värske kategooria alla – näiteks piimatooted ja leib/sai. Nende kategooriate tarned kauplustesse on igapäevased ning tihti ei ole keskmine laovaru suurem kui 1-2 päeva.
Kas on ette tulnud ka DOS 3 NOS olukordi?
Selliseid tooteid, mis müüvad perioodidel oma riiulikohaga võrreldes rohkem ning vajavad täitmist 2-3 korda, on kindlasti. Tavaliselt väldime seda jaekaubanduses nii, et määrame sellistele toodetele lisaväljapanekud. Ilmselt on märgatud, et jaanipäeval on alkohol alustega väljas – just sellel põhjusel ongi, et riiulit ei jõuaks keegi nii kiiresti täita.
Allar Kahju esineb samal teemal ka 19. novembril Ostujuhtimise Aastakonverentsil. Täpsemat infot vaata SIIT.

Seotud lood

Uudised
  • 09.09.15, 16:08
Ostujuhtimise parimad praktikad
Tänavune Ostujuhtimise Aastakonverents toimub 19. novembril Muuga Sadamas. Saalikoolitusena toimuval konverentsil tutvustatakse parimaid praktikaid ostujuhtimises.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.06.25, 10:39
Majandusekspert Valeria Kiisk: Eesti majandus vajab eksporti, kuid eksport vajab kindlat riskijuhtimist
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele