Valio müüs Itaaliasse 2013. aastaga võrreldes kaheksa korda rohkem juustu. Müük on veerandi võrra kasvanud ka USA-sse ning äsja siseneti Ungari ja Tšehhi turgudele.
„Sarnaselt teiste Eesti piimatööstustega mõjutasid Venemaa piirangud Euroopa Liidu piimatoodete sissetoomisele ka meid, sest Vene turg moodustas ligi kümnendiku ettevõtte käibest. Meil õnnestus aga kiirelt reageerida ja oleme oma varasema ekspordimahu peaaegu taastanud. Suurimateks õnnestumisteks võib pidada, et oleme leidnud Itaalias üle 60 uue kliendi,“ ütles Valio Eesti AS tegevdirektor Maido Solovjov.
Lisaks Itaaliale on müük märkimisväärselt hoogustunud ka USA-s ja Kreekas ning esimesed suured kaupluseketid on alustanud Valio juustude müümist ja Ungaris ja Tšehhis. „Ungaris on suur nõudlus laktoosivabade piimatoodete järele ning spetsiaalselt märgistatud Valio juustud on jõudnud suurte kauplustekettide lettidele,“ ütles Solovjov.
Tšehhis on tema sõnul hästi vastu võetud Lacey Swiss tükijuust, mis on praegu müügis Globus ja Kauflandi kauplustekettides. Plaanis on Tšehhi turule viia ka itaaliapärane Forte juust, mis on sooja vastuvõtu osaliseks saanud juba näiteks Kreekas.
2014. aastal oli Valio Eesti AS ekspordikäive 29 miljonit eurot. Põhiliseks ekspordituruks kujunes Itaalia, järgnesid Venemaa, Saksamaa ja Soome ning USA.
Seotud lood
Prisma poeketi kauplused Soomes hakkavad Valio poolt toodetud juustu müüma poole hinnaga, kirjutab Kauppalehti.fi.
Seoses Venemaa kehtestatud impordikeeluga on Soome piimatööstus Valio seisanud osa piimatoodete tootmisliine, kirjutab Kauppalehti.fi.
Pakendivaldkond on majanduse peegel, sest pakendite tellimuste maht näitab selgelt, kuidas läheb ettevõtetel toidu-, elektroonika-, mööbli- või keemiatööstuses. Multipakend Tootmine OÜ tegevjuht Mihhail Tšernjak nendib, et ajad pole lihtsad, kuid tänu heale partnerlusele pikaajalistele klientidega saadakse hakkama ka keerulisematel perioodidel.