„Sarnaselt teiste Eesti piimatööstustega mõjutasid Venemaa piirangud Euroopa Liidu piimatoodete sissetoomisele ka meid, sest Vene turg moodustas ligi kümnendiku ettevõtte käibest. Meil õnnestus aga kiirelt reageerida ja oleme oma varasema ekspordimahu peaaegu taastanud. Suurimateks õnnestumisteks võib pidada, et oleme leidnud Itaalias üle 60 uue kliendi,“ ütles Valio Eesti AS tegevdirektor Maido Solovjov.
Lisaks Itaaliale on müük märkimisväärselt hoogustunud ka USA-s ja Kreekas ning esimesed suured kaupluseketid on alustanud Valio juustude müümist ja Ungaris ja Tšehhis. „Ungaris on suur nõudlus laktoosivabade piimatoodete järele ning spetsiaalselt märgistatud Valio juustud on jõudnud suurte kauplustekettide lettidele,“ ütles Solovjov.
Tšehhis on tema sõnul hästi vastu võetud Lacey Swiss tükijuust, mis on praegu müügis Globus ja Kauflandi kauplustekettides. Plaanis on Tšehhi turule viia ka itaaliapärane Forte juust, mis on sooja vastuvõtu osaliseks saanud juba näiteks Kreekas.
2014. aastal oli Valio Eesti AS ekspordikäive 29 miljonit eurot. Põhiliseks ekspordituruks kujunes Itaalia, järgnesid Venemaa, Saksamaa ja Soome ning USA.