Venemaa autoturul võib riigi poliitilistest ja majanduslikest probleemidest taastumiseks kuluda kuni viis aastat, rääkisid globaalse autotööstuse liidrid täna Genfi autonäitusel CNBC uudistekanalile.
Nissani Euroopa allharu juht Paul Willcox ennustas, et ettevõtte autode müük langeb tänavu Venemaal 2,3 miljoni pealt 1,8-1,9 miljonile ja numbrite taastumiseks võib kuluda 4-5 aastat. „Me näeme turu kahanemist ja ilmselgelt on kõik mõjutatud valuuta vahetuskursist, aga me mängime Venemaal pikka mängu,“ ütles ta. „Näeme Venemaal väga suurt potentsiaali.“
Jaguar Land Roveri juht Ralph Speth märkis, et müük Venemaal läheb aeglaselt allamäge ning süüdistas selles eeskätt Ukraina konflikti ja rubla kõikumist. „Üldiselt ma näen Venemaal muret ja häirivaid elemente, aga see on lühiajaline,“ märkis ta. „Ma olen täiesti kindel, et näeme Venemaa ja Ukraina taastumist.“
Volatiilne majanduspilt on Vene tarbijate isu uute autode järele tuntavalt vähendanud ja sõiduautode ning väikeveokite müük langes jaanuaris 24%. PricewaterhouseCoopers usub, et automüük võib tänavu langeda 35%.
Kasinad müügiprognoosid on pannud mitmeid autotootjaid oma tuluväljavaateid muutma. Fordi teatel suhtuvad nad Vene turgu pessimistlikult, kuid sama ei saa öelda kogu Euroopa autoturu kohta.
Autode müük Euroopas on tugev, kerkides Euroopa Autotootjate Assotsiatsiooni (ACEA) andmetel jaanuaris 6,7% ning lähenedes 1 miljonile sõidukile. Ühtlasi on see järjestikku 17. tõusukuu.
Seotud lood
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.