Puitmaju tootva AS Matek juht Sven Mats ütles EASi konverentsil „Liftiga tulevikku“, et heaks võimaluseks eksportturgudel edasi liikumiseks on referentside omamine.
Matsi sõnul on Mateki tegevusvaldkonnas kõige keerulisem uuele turule minnes see, et oma toodetest saab näidata küll pilte ja rääkida jutte, kuid midagi käega katsuda pole.
„Väga hea viis edasi pääsemiseks on omada turgudel referentse. Üks hästi tehtud projekt genereerib juurde kolm uut projekti,“ märkis Mats.
Ta meenutas kogemust, mille puhul lasi üks Rootsi kinnisvaraarendaja ASil Matek ehitada üsna väikese ja esmapilgul mõttetu suvila.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Tegime selle ära ja tegime seda hästi,“ meenutas Mats, kelle sõnul saadi sel aastal tänu samale kliendile leping 70 majaühiku tarnimiseks.
AS Matek on Sven Matsi kinnitusel müünud välisturgudele üle 7000 puitmaja ning viimase 5 aasta ekspordimaht ulatub 97 protsendini ettevõtte müügist.„Ma olen eriti uhke selle üle, et oleme müünud oma maju Islandile ja Fääri saartele. Kui sellises kliimas püsivad majad püsti ja soojana, siis järelikut oleme midagi hästi teinud,“ lisas ettevõtte juht.
Seotud lood
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.