Kolme õllefanaatiku poolt asutatud Põhjala pruulikoda toob sel nädalal müügile oma esimese käsitööõlle ning plaanib aasta lõpuks avada väikese õlletehase.
”Pruulime väikeseid partiisid käsitööõlut, kuna meid ei rahulda sinise ja punase suure õlletootja või rahvusvaheliste megakorporatsioonide pakutav maitsetu massiõlu,” tutvustatakse Põhjala pruulikoda ettevõtte veebiküljel.
Põhjala pruulikoja nime all toodab käsitööna valmivat kesvamärjukest Õllekunsti OÜ, mille asutajateks on Enn Parel, Gren Noormets ja Peeter Keek. Enn Parel on samas tuntud ka kui endine Tallinna Kaubamaja müügi- ja turundusdirektor, kes hetkel juhib ABC Kinga ja SHUd.Tema sõnul on nimetatud seltskond juba aastaid hobi korras õlut teinud, kuid nüüd on hakanud ettevõtmine aga ka äriprojekti kuju võtma.„Oleme teinud väiksemaid koguseid koostöös teiste väiksemate pruulikodadega. Näiteks valmis meil hiljuti 550 liitrine kogus, mis on arvatavasti nädalaga otsas. Praegu on meie mõte see, et saame aasta lõpuks oma tehase püsti,” märkis Parel.Tema kinnitusel jõuab Põhjala pruulikoja esimene õllemark „Öö” homsest müügile näiteks Tallinna baaris Pudel. Tegu on 9,5% tumeda õllega, millele on lisatud kangust ja röstitud linnaseid. Samas on ettevõttel välja tulemas veel kaks õllemarki: Topeltnelson ja Rukkirääk.Põhjala pruulikoja eestvedajate teatel on inspiratsiooni oma õlledeks saadud lisaks Eesti loodusele ja uuele Eesti köögile ka USAst, Skandinaaviast ja Suurbritanniast, kus tegutsevad nende arvates praeguse aja parimad väiketootjad.„Kasutame ainult parimaid linnaseid, rohkelt Uue Maailma humalaid ning õlu valmib pinnakääritusmeetodil,” seisab ettevõtte veebiküljel.Enn Parel lisas, et pruulikoja asutajad ise on õllefanaatikud, ega pea lugu nn massidele mõeldud toodangust.„Otsime huvitavamaid ja tugevamaid maitseid. Samas on näha, et ka inimeste huvi käsitööõlle vastu on kasvamas,” märkis ta.Nagu käsitööga ikka, kaasneb sellega ka kõrgem hind. See kehtib ka Põhjala pruulikoja toodangu kohta. Pareli sõnul maksab pooleliitrine klaasitäis Öö’d baaris 5 eurot, 0,3liitrise pudeli puhul tuleb sama margi eest välja käia 3.50 eurot.„See on konkurentsivõimeline hind – seda õlut ei kulistata ning see pole janujook. Pigem juuakse seda nagu veini,” lisas Parel.Nagu öeldud, plaanib Õllekunsti OÜ käesoleva aasta lõpuks püsti panna ka oma väikese õlletehase, kus oleks 1000liitrine keet ja 6 käärimisvaati. See võimaldaks ettevõttel toota 5-6 erinevat õllemarki.„Asi tasuks meie jaoks ära, kui suudame aastas toota 120 000 liitrit õlut. Tehase maksimaalne tootmismaht oleks aga 800 000 liitrit,” selgitas Parel.Tänaseks on ettevõttel oma toodangu müügiks kokkulepped nii ühe Tallinna kui ka Tartu kauplusega. Samas käivad läbirääkimised müügivõrgu laiendamiseks.Kõigele lisaks kavatseb Põhjala pruulikoda oma toodangut eksportima hakata ning selleks on omanikel sõlmitud juba ka esimesed kokkulepped.
Seotud lood
Tänapäeva kiirelt arenevas ärimaailmas mängib tehnoloogia tööprotsesside efektiivsuse tõstmises olulist rolli. Üks selline uuenduslik lahendus, millest lõikavad suurt kasu mitmed ettevõtted, on Directo uus laohaldussüsteemi liides WMS Direct, mis on loodud spetsiaalselt Directo kasutajatele, kes tegelevad laomajanduse, kaupade liigutamise ja tootmisega.
Enimloetud
6
“Kui regulatiivsed piirangud muutuvad liiga keeruliseks, kaalume tootmise viimist Eestist välja”
Hetkel kuum
Üks esikolmiku firma olnud ka kolm aastat järjest Äripäeva gasell-ettevõte.
Tagasi Tööstusuudised esilehele