Euroopa Töötervishoiu ja Tööohutuse Agentuur (EU-OSHA) avaldas täna uue veebivahendi, mis teavitab ohtlike kemikaalide märgistamise muudatustest ning aitab tõsta inimeste sellealast teadlikkust.
Euroopa Liidu liikmesriigid hakkavad järk-järgult kasutama üldise ühtlustatud süsteemi osana kemikaalide uusi ohupiktogramme.
Hiljutine Euroopa Kemikaaliameti uuring näitas, et sageli ei tunta paljusid piktogramme ära ega saada neist õigesti aru. Veebivahend tuletab tööandjaile ja töötajaile meelde uusi märgistusi ning teeb selgeks, miks on tähtis järgida tööl ohutusnõudeid.Ligikaudu 15% Euroopa töötajaist käitleb igapäevases töös ohtlikke aineid. Üksainus kokkupuude mõne sellise ainega võib kahjustada töötaja tervist ning mõjud võivad ulatuda kergest silma- või nahaärritusest astma, sünnikahjustuste ja vähini.EU-OSHA soovib tagada, et töötajad ja tööandjad tunneksid ära uued kemikaalide ohupiktogrammid ning käitleksid ohtlikke aineid ettevaatlikult.EU-OSHA toetab Euroopa Komisjoni jõupingutusi, mille eesmärk on teadvustada muudatusi märgistusnõuetes ja nende tähtsust töökohal. Veebivahendi ning mitmesuguste lisaõppematerjalide ja juhenditega saab tutvuda spetsiaalses veebijaotises.Samas jaotises on korduvad küsimused CLP-määruse (ohtlike ainete klassifitseerimise, märgistuse ja pakendamise Euroopa Liidu määrus) ja REACH-määruse (kemikaalide registreerimist, hindamist, autoriseerimist ja piiramist käsitlev määrus) kohta, mis selgitavad teemat põhjalikumalt.Uus veebivahend sisaldab filmi „Ohtlik: kemikaalid!”, posterit ja reklaamlehte. Filmi peategelane on taaskord Napo, kes on tuttav joonisfilmide seeriast, mis humoorikalt ja meeldejääval viisil tutvustavad töökoha ohutust ja tervishoidu.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tänavu 30. tegutsemisaastat tähistav pereettevõte
Tammer OÜ tõenäoliselt ehitus- ja laevatööstuses tutvustamist ei vaja. Ettevõtte arengut on algusest peale vedanud strateegilised investeeringud innovatsiooni, tootearendusse ja töötajatesse, mis on loonud võimaluse koos muutuvate turgude ja tehnoloogiatega kasvada. Kuidas aga sai kohalikust väikefirmast Põhjamaade suurim projektipõhine metallustevalmistaja, mis ekspordib 90% oma toodangust?