• 28.09.12, 12:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Peagi seatakse üles 50 elektriautode kiirlaadimisjaama

Fortum ja Nissan allkirjastasid elektriautode kiirlaadimispunktide alase koostöökokkuleppe, mille eesmärk on luua eelkõige Põhja-Euroopasse kiirlaadimisseadmete taristu, mis muudaks sedalaadi sõidukid elujõuliseks alternatiiviks praegustele liiklemisvahenditele.
Nissan ja Fortum kavatsevad paigaldada 50 elektrisõidukite kiirlaadimisjaama strateegilistesse ja sobivatesse asukohtadesse Põhjamaade peamiste maanteede ääres. Selle projekti näol on tegemist Põhjamaade mahukaimate kiirlaadimisprojektide hulka kuuluva lahendusega. Koostöö esmane eesmärk on võimaldada elektrisõidukite juhtidel sõita ühest Põhjamaade pealinnast teise: Kopenhaagenist Stockholmi, Oslost Helsingisse.
Fortum vastutab projekti raames kiirlaadijate süsteemilahenduste, paigalduse ja teeninduse eest. Fortumi „Charge & Drive“ lahendus rajaneb kõrgtehnoloogilisel IT-süsteemil, mille abil jälgitakse laadimisjaamade tööd ja korraldatakse nende hooldust. Selle süsteemi abil on võimalik ka laadimise eest tasuda.
„Jätkame oma Charge & Drive lahenduse arendamist ja astume koos meie uue partneri Nissaniga olulise sammu tuleviku elektrisõidukite ühiskonna suunas,“ ütles Fortumi Charge & Drive suuna ülem Johan Ander. „Charge & Drive süsteem muudab elu lihtsamaks nii elektriautodele laadimisvõimaluste pakkujail kui ka oma autosid laadida soovivatel elektrisõidukite juhtidel.“
Laadimistaristu väljaarendamine kuulub kahtlematult peamiste faktorite hulka, mis suurendavad tarbijate huvi elektrisõidukite kui eelistatud transpordiliigi vastu. Selliste „roheliste koridoride“ loomise läbi Põhjamaades annavad Nissan ja Fortum suure panuse elektrisõidukite muutmisse vastupandamatuks alternatiiviks kõigile sõidukijuhtidele.
„Elektrirevolutsioon on juba alanud ja tagasiteed meil selle juurest enam ei ole. Ainus küsimus seisneb selle tehnoloogia levimise kiiruses ja meie usume kindlalt, et sõidukite ja elektrienergia tootjate vaheline tihe koostöö kiirendab seda protsessi oluliselt,“ rääkis Nissan Nordic Europe tegevjuht Jacek Gorski.
Kiirlaadimispunktide tehnilised andmed:
* Paigaldatavad laadimisjaamad sobivad nii DC kui ka AC kiirlaadimiseks, kusjuures laadimispunkti ligikaudu 50 kW suurune DC laadimisvõimsus täidab Nissan LEAF või mis tahes teise CHAdeMO süsteemiga ühilduva elektrisõiduki akud kuni 80% ulatuses vaid 20 minutiga.
* AC laadimisrežiimil on maksimaalseks võimsuseks ligikaudu 43 kW. Nissani väljatöötatud kiirlaadija rajaneb patenteeritud tehnoloogilisel läbimurdel ja sel on kõiki Euroopa riike kattev CE ja TUV sertifitseering.
* Uued kiirlaadijad võimaldavad kõigil ühilduvate elektriautode juhtidel laiendada oma sõiduraadiust ja võtta ette senisest oluliselt pikemaid reise.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.12.24, 14:52
Inseneriakadeemia annab kutseõppele kaalu juurde
Tallinna Lasnamäe Mehaanikakoolis on suurte muutuste aeg - käsil on inseneeria valdkonna õppekavade ja õpikeskkonna uuendamine ning uute õppekavade loomine. Juba järgmisel sügisel on põhikoolide lõpetajad oodatud õppima täiesti uutele, nelja-aastastele Inseneriakadeemia õppekavadele kahel õppesuunal: metallierialade hulka lisandub erialana “masintöötlustehnoloogiad” ja ehituserialade valikusse „hoone tehnosüsteemide tehnik“.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele