Autor: Romet Kreek • 12. aprill 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Premia Foodsi käive kasvas 2,7%

Premia Foodsi esimese kvartali käive kasvas aastaga 2,7 protsenti, 17,1 miljonile eurole, teatas ettevõte börsile.

Premia Foodsi käibekasvu allikateks olid külmkauba- ja kalasegment, vastavalt 8%-lise ja 3%-lise kasvuga, jäätisesegmendis oli näha käibe mõningast allajäämist eelmise aasta sama perioodi tulemusele. Turgudest kasvasid nii Soome kui Baltikumi turg, eelmise aasta vaatlusaluse perioodi tulemusele jäi alla vaid Venemaa.

Jäätisesegmendi jaoks on esimene kvartal oma südatalviste ilmadega alati madalhooaeg. Inimeste ostukäitumine sel ajal tuleneb paljuski harjumustest ja jäätise tarbimise kultuurist ning kaupluste sortimendist. Talvisel ajal võimutsevad Premia sihtturgudel perejäätised ning impulsi ajel ostetavate tükijäätiste müügimaht kukub märgatavalt.

Riikides, kus talvine tarbimine on ajalooliselt madal, mis tähendab, et perejäätised ei ole populaarsed, võivad seetõttu kõikumised tarbimises olla märgatavad. Premia puhul on sellisteks sihtturgudeks Leedu ja Venemaa, kus talvise ja suvise jäätisetarbimise vahe võib küündida kuni 10 korrani. Samal ajal Eesti turg, kus talvise ja suvise jäätisetarbimise vahe on 2-3 kordne, on ka talvise tarbimise osas stabiilsem ja kaupluselettidel on perejäätiste sortiment võrreldes näiteks Leedu või Venemaaga kordades laiem.

2012. aasta 1. kvartali jäätisesegmendi käive oli 8% ehk 0,3 miljoni euro võrra väiksem kui 2011. aasta samal perioodil ning peamiselt mõjutasid tulemust Läti, Leedu ja Venemaa turg, kus tarbimine oli võrreldes aastataguse perioodiga väiksem, seda vaatamata aktiivsetele kampaaniatele ning uudistoodete tutvustamisele. Tarbijad olid passiivsed ning lisaks bränditoodete müügile kannatasid ka private labelite müügid. Samal ajal kasvasid Premia müügimahud ka talvisel ajal aktiivsetel Eesti ning Soome turul.

Külmutatud toodete müük oli talvisele ajale iseloomulikult aktiivne ning eelmise aasta teises pooles alanud müügimahtude kasv jätkus ka 2012. aasta 1. kvartalis. Külmutatud kaupade käive kasvas kõigil Premia sihtturgudel, st Eestis, Lätis ja Leedus, sealjuures suurim kasv tuli just Leedu turult. Segment tervikuna saavutas 8%-lise käibekasvu ning seda tänu aktiivsetele kampaaniatele ning uute toodete turuletoomisele. Kõigis sihtriikides on märgata ka Horeca-turu aktiviseerumist.

Kala ja kalatoodete segmendi käive kasvas 2012. aasta 1. kvartalis võrrelduna aastataguse ajaga 3% võrra ja seda peamiselt tänu aktiivsele müügitööle ning tootearenduse edusammudele Soome Horeca-sektoris. Soome Horeca-sektorisse müüb Premia kõrgema lisandväärtusega eeltöödeldud ja pakendatud kalatooteid ning lahtist toorest kala.

Kasvanud on nii Soome kui Eesti jae- ja Horeca-turule müüdavate soola- ning graavitoodete ja marinaadis toodete müügimahud, sealjuures on märgatav Vikingi-nimelise kaubamärgi all müüdavate pakendatud jahutatud kalatoodete müügimahtude jätkuv kasv. Kalasegmenti Soomes ja Leedus mõjutavad Lihavõttepühad on 2012. aastal sarnaselt 2011. aastaga 2. kvartalis.

Soome näitas rahaliselt suurimat ehk 0,4 miljoni euro suurust käibekasvu, sealjuures kasvasid sealsel turul nii kala- kui jäätisekäibed. Eesti ja Läti andsid 1. kvartalis kumbki 5%-lise ehk vastavalt 0,2 miljoni euro ja 0,1 miljoni euro suuruse käibekasvu, sealjuures Eestis kasvas enim jäätisemüük ja Lätis külmkaubamüük. 0,2 miljoni eurone ehk 12%-line käibekasv tuli 1. kvartalis Leedu turult, kus kasvumootoriks oli külmkaubamüük.

Vene turul, kus Premia müüb vaid jäätist, tuli 2012. aasta 1. kvartalis võrreldes sama perioodi tulemustega eelmisel aastal vastu võtta 0,4 miljoni eurone käibekaotus, mis tulenes nii hooajaga seotud tarbimise eripäradest kui ka talvistest sortimendimuudatustest Peterburi suuremates jaekettides.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077