• 02.01.12, 10:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ekspordile kehtestati tollis uued nõudmised

Uuest aastast käivitus ekspordi elektrooniline kontrollisüsteem, mille puhul edastatakse kõik kaubaandmed elektroonilisel teel.
Kauba eksportimisel peab igal saadetisel uuest aastast olema julgeoleku kaalutlustel MRN-number (tolliviide ehk liikumise viitenumber). See tähendab, et iga saadetis, sõltumata suurusest ja väärtusest, peab olema registreeritud tollisüsteemis, teatas logistikafirma Combidek.
Kauba eksportimine võib tänavusest aastast toimuda kas:
• ekspordideklaratsiooni alusel (EAD);• loendiga (kaup alla 1000kg/1000 euro);• reekspordiha kauba tolliterminalist (VÜD)• transiitdeklaratsiooniga• ENSiga – protseduur, mida kasutatakse kaupade vahepeatuseks lennujaamas ning sadamas, juhul kui kaup liigub edasi 14 päeva jooksul. Eelduseks on, et kauba saaja ja sihtkoha andmed ei ole muutunud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ekspordideklaratsiooni alusel – deklaratsiooni vormistamise protseduurid jäävad endiseks, kuid piiriületuseks tuleb esitada EAD number väljuvale tolliasutusele elektrooniliselt. Teisisõnu paberdokumente enam tolli ei viida. Piiriületuse kinnituse edastab elektrooniliselt tollile vedaja (lennu- või laevafirma) või vedaja nimel tegutsev isik (terminal, kaubakäsitleja, agent). 
Muutused eksportöörile ja/või ekspedeerijale:
• Füüsiliselt ei pea enam tollis piiriületust vormistama.• Andmete edastamine lennu- või laevafirmadele on erinev (sõltub ettevõtte e-valmidusest). Tasub järele uurida, millised on konkreetsed tingimused ja protseduurid.
Loendiga – senini tunti seda protseduuri kui “suuline deklareerimine” väikeste kaubadsaadetiste puhul. Kaup alla 1000kg/1000 euro deklareerimisele ei kuulunud, vaid piisas suulisest deklareerimisest piiripunktis, milleks esitati tollile paberkandjal kauba arved. Loendi puhul on tarvilik vormistada e-tollisüsteemis deklaratsiooniga samalaadne, kuid lihtsam dokument ning saadakse seeläbi MRN number, mis edastatakse piiriületuseks.
Muutused:
• Väikeste saadetiste puhul ei ole võimalik enam teha suulist deklareerimist, vormistatakse Loend.• Vabatsoonist välja vormistamisel on vaja Loendi esitamine, enne tehti ainult laoarvestusse kanne.
VÜDiga – kauba tolliterminalist reeksport. Protseduur, teostus e-tollisüsteemis ja piiriületus on analoogne Loendiga.
Transiitdeklaratsiooniga – kõik protseduurid jäävad endiseks, kuid võivad lisanduda julgeoleku meetmed, mille täitmise eest hoolitseb printsipaal. Nendeks on detailsemad andmed kauba vedaja, saaja, saatja kohta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

 
Ekspordi korraldus• Ekspordi toimumise aluseks on MRN number.
• MRN number omistatakse deklaratsioonile, loendile, VÜD-le, transiitdeklaratsioonile, ENS-le. Neid dokumente vormistab eksportöör ise või kasutab tolliagentuuri abi.• Kaup koos MRN numbriga edastatakse lennu- või merefirmale.• Lennu- või merefirma esitavad tolli eksporditava kauba kohta elektroonselt saabumisteate kauba saabumisest eksporttollipunkti.• Toll teostab riskianalüüsi ja vajadusel teostab kauba füüsilise kontrolli.• Lennu- või merefirma esitavad elektroonilise manifesti.• Kaup laetakse voevahendile pärast tollilt loa saamist. Veovahendi lahkumisel esitavad lennu- või merefirma tollile väljumiskinnituse.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 25.08.25, 09:00
Täppismehaanika ja automatiseerimine terviklahendusena
Steelhouse Group Estonia OÜ ja 1UP Technology OÜ viisid koostöös Estoveri piimatööstusega ellu uue riivjuustu ja juustukuubiku transpordiliini projekti. Eesmärk oli luua uuenduslik, retseptipõhiselt konfigureeritav ja automatiseeritud tootmisliin, kus toimuks automaatne maitseainete ja muude lisandite doseerimine, samuti ka liinide automaatne pesemine. Lahendus pidi olema lihtsalt hallatav ja suuteline vajadusel korrigeerima inimlike vigade tõttu tekkinud sisendvigu – tänu nutikale juhtloogikale ja paindlikule automatiseerimissüsteemile.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele