• 06.09.11, 15:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Energia rajas õlitootmiseks uue terminali

Eesti Energia rajas 11,6 miljoni euro eest Auverre uue vedelkütuse autolaadimisterminali, mis on senisest kaks korda suurema läbilaskevõimega ning keskkonnasäästlikum. Terminal hakkab teenindama nii tänast õlitootmist kui selle laiendust.  
„Suurem osa meie toodangust transporditakse tsisternautodega, mistõttu on autolaadimisterminal tootmise arendamisel oluline sõlm,“ rääkis Eesti Energia Õlitööstuse juhatuse esimees Igor Kond. Tema kinnitusel vastab terminal kõigile kaasaegsetele keskkonnanõuetele, mis tootmise arendamisel on sageli võtmeküsimus. "Laadimissüsteemile paigaldatud spetsiaalsed seadmed koguvad lenduda võivad aurud kokku ning õhk püsib puhas," selgitas ta.
Uus terminal on automatiseeritud ja kiirem ning seetõttu ka klientidele mugavam. Terminal võimaldab korraga laadida 5 autot ning ühe auto laadimiseks koos kõigi vajalike lisatoimingutega kulub kokku vaid 30 minutit senise pea tunni asemel.
Kui seni kasutusel olnud laadimissüsteem võimaldas ööpäevas laadida 650 tonni vedelkütuseid, siis uue terminali projekteeritud võimsus on 1500 tonni kütuseid ööpäevas.
Kuigi terminali võimsus on suurem, saab selle opereerimisega tänu lisandunud automaatikale hakkama sama arv töötajaid. Korraga on vahetuses tööl kaks inimest, kellele lisandub hooldus- ja remonttöödega seotud personal.
Kümne hektarilisel maa-alal paikneva terminali juurde kuuluvad lisaks laadimisestakaadile kaalud, pumpla, gaaside regenereerimise süsteem, mahutipark ning juhtimiskeskus. Lisaks rajati 1,3 km uut asfaltkattega teed.Terminali rajamise peatöövõtja oli Merko Ehitus, töid teostasid ka YIT, Kohimo, APL Production, Joala Elekter ning Eesti Energia Elektrotehnika ja Automaatika. Terminali projekteeris Sweco Projekt.
Uus autolaadimisterminal asub põlevkiviõli tootmisest eemal, mis on oluline ohutuse seisukohalt. Seni kasutusel olnud autolaadimisestakaad õlitehase kõrval demonteeritakse. Lisaks autolaadimisterminalile renoveeritakse 2012. aasta märtsiks selle naabrus asuv raudteelaadimisterminal.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.02.25, 16:56
Elektriautod versus hübriidid: kas hinnavahe on kadumas? Opel tõi turule üllatava lahenduse
Kui seni on elektriautod olnud märgatavalt kallimad kui hübriidajamiga sõidukid, siis Opel seab uue standardi, tuues turule uue Frontera, kus nende kahe ajamitüübi hinnavahe on minimaalne. Kas see tähendab, et elektriauto valimine on nüüd lihtsam kui kunagi varem?

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele