Piimatööstusettevõte Tere 2010. aasta käive oli auditeerimata andmetel 99,6 miljonit eurot (1,5 miljardit krooni), millest ekspordi osakaal moodustas ligi 40 protsenti. 2009. aastaga võrreldes käive kasvas (2009.a. 1,434 miljardit krooni, 2008.a. oli 1,47 mld krooni).
Tere teatel eksportis ettevõte tooteid 16 erinevasse riiki.
Tere kommertsdirektori Rene Vareki sõnul moodustas Tere toodete eksport parematel kuudel ligi poole kogumüügist. "Tere prioriteet on endiselt positsioonide arendamine koduturul ja kodumaiste tarbijate vajaduste rahuldamine. Samas on kasvav nõudlus välisturgudel võimaldanud meil möödunud aastal teha korralikku eksporti ning käesoleval aastal see trend jätkub. Välisturgude mõjul on tõusnud tooraine hinnad ja see on omakorda tekitanud hinnasurve kaubanduses. Tere maksis möödunud aastal Eesti piimatootjatele ligi 6,4 miljonit eurot (100 miljonit krooni) rohkem kui 2009 aastal," sõnas Varek.
Tere 2010. aasta suurimad eksporditurud olid Venemaa, Soome, Läti ja Taani. Vareki sõnul kasvas eksport Venemaale möödunud aastal kaks korda ja Skandinaavia maadesse 1,6 korda. "Venemaa turu osakaal Tere portfellis moodustas aasta lõikes veidi üle viiendiku, kasvades eelkõige aasta teisel poolel," sõnas Varek.
Artikkel jätkub pärast reklaami
2011. aasta esimese kahe kuuga on Tere müügikäive ekspordi toel kasvanud enam kui viiendiku võrra. Kõige kiirem kasv on toimunud Skandinaavia suunal.
Rene Vareki sõnul kaitseb Tere hinnaläbirääkimistel kaubandusettevõtetega eelkõige Eesti piimatootjate huve. "Tõsi on see, et kaubanduse jaoks on hinnakõikumised ebameeldivad, kuid just nende vastu Tere oma uues müügistrateegias kaitset pakubki. Kui vaatame maailmas toimuvat, siis on selge, et toiduainetööstuse hinnad liiguvad ka edasise kasvu suunas ja need ei sõltu vähimalgi määral Eestis tehtavatest otsustest. Enamik kaubandusettevõtteid saavad sellest hästi aru ja otsime üheskoos lahendusi, kuidas hinnakõikumisi minimiseerida," ütles Varek.
Hiljuti puhkes Tere ja Comarketi vahel tüli piimahinna pärast, mis lõppes sellega, et Tere lõpetas lepingud kaubandusketiga.
Seotud lood
Steelhouse Group Estonia OÜ ja
1UP Technology OÜ viisid koostöös Estoveri piimatööstusega ellu uue riivjuustu ja juustukuubiku transpordiliini projekti. Eesmärk oli luua uuenduslik, retseptipõhiselt konfigureeritav ja automatiseeritud tootmisliin, kus toimuks automaatne maitseainete ja muude lisandite doseerimine, samuti ka liinide automaatne pesemine. Lahendus pidi olema lihtsalt hallatav ja suuteline vajadusel korrigeerima inimlike vigade tõttu tekkinud sisendvigu – tänu nutikale juhtloogikale ja paindlikule automatiseerimissüsteemile.