A.P. Moeller-Maersk sulgeb kahjumliku 91
aasta vanuse Lindoe laevatehase, kus on ilmavalgust näinud kaheksa maailma
suurimat konteinerlaeva, vahendas Bloomberg.
Taani laevandusgigant koondab esimesed 175 töötajat augustis ja vähendab ülejäänud 2700 töökohta vastavalt sellele, kuidas valmib viimane 2012. aasta tellimus.
Juba esitatud tellimuste alusel kasvab tänavu üleilmne konteinerlaevastik kaheksa protsenti, kuid nõudlus kukub kümme protsenti, teatas Drewry Shipping Consultants.
Ühtlasi paneb maailma suurima konteinerlaevnik müüki Leedu Baltija laevatehase.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Lindoe tehas on üks vanemaid emakompanii osi ja see on emotsionaalselt raske otsus,“ kommenteeris Danske Banki analüütik Peter Rothausen. „Maersk tapab nüüd varem pühaks lehmaks peetu ja see näitab kui väga keskendub juhtkond kasumlikkusele.“ Ta soovitab aktsiat müüa.
„Peame mõistma, et võimatu on meelitada Lindoele uusi tellimusi,“ ütles Taani viimase teraslaevu ehitava tehase juht Lars-Erik Brenoee.
Seotud lood
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.