• 22.04.09, 08:16
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti kaitsetööstus sai tuule tiibadesse

Kaitseministeerium ja Kaitsetööstuse Liit tahavad ühiselt arendada Eesti kaitsetööstust ning sõlmisid selleks koostöömemorandumi. Koostöö puudutab Eesti kaitseväe vajadusi, rahvusvahelisi hankeid ning teadus- ja arendustegevust, vahendas rahvusringhäälingu uudisteportaal "Aktuaalset kaamerat".
Tanke Eestis tänapäeval ei toodeta, kuid Andover Trailersi Tallinna tehases valmivad tankiveo treilerid, mida tarnitakse Suurbritannia armeele ning mis on saanud tuleproovi Afganistanis.
50 kuni 70 tonni kaaluva lahingumasina vedamiseks mõeldud treilerile kehtivad mitmed spetsiifilised nõuded.
"Raskeveok, mis veab tanki, peab olema suuteline liikuma kiirusega 100 km/h. Teine üsna loogiline nõue on see, et kui autorong, mis veab tanki, satub maamiinile, siis selle treileri ülesanne on kaitsta oma koormat," selgitas Andover Trailers Ltd piirkondlik müügijuht Herkki Haldre.
Eestis valmistatakse sõjaliseks otstarbeks ka elektroonikat ning moderniseeritakse välismaalt hangitud relvastust.
"Suurem osa relvadest, mis on praegu hangitud Iisraelist ja abi korras saadud Rootsist, on moderniseeritud Eesti firmade poolt," ütles õhuväe ülem, brigaadikindral Valeri Saar.
"Meie ehk kõige tuntum ja kõrgtehnoloogilisem suund on isetehtud lõhkekehade vastased seadmed, mida tuntakakse Irise nime all. Sisuliselt on tegu raadiodiapasooni sagedustega, mille varjus on rahulik kriisipiirkondades liikuda," rääkis kaitseminister Jaak Aaviksoo.
Kaitseväe vajadused hõlmavad aga ka hoopis tavapärasemaid hankeid, alates saabastest ja lõpetades ehitusega. Vajaduste ja pakkumise koordineerimisele ongi eile allkirjastatud memorandum suunatud.
"Kaitsetööstuse Liidu üks põhiline eesmärk on, et ta hakkab koguma infot, mida ettevõtjad toodavad, ja teiselt poolt, mida kaitsevägi reaalselt vajab. Ja millised on NATO hanked ja mida Eesti ettevõtted suudavad ka sinna pakkuda," selgitas Kaitsetööstuse Liidu juhatuse liige Jüri Käo.
Memorandumi esimene konkreetne tulemus peaks olema alalise koostöökomitee loomine ministeeriumi ja tootjate vahel.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 17.01.25, 16:09
Kas elektriauto ja hübriidajamiga sõiduk saavad olla samas hinnaklassis?
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.

Enimloetud

1
Suur lugu
  • 13.01.25, 07:00
Põlva puidutööstus Peetri Puit laiendab tehast. “Me ei saa seista paigal, kui maailm meie ümber areneb”
Peeter Peedomaa: “Rasked ajad õpetavad, püsima jäävad vaid tõelised väärtused“
2
Uudised
  • 15.01.25, 12:23
TOP 50 | Kes on 2024. aasta suurimad maksumaksjad tööstuses?
3
Uudised
  • 17.01.25, 10:09
Lunden Foodi juht Ülo Rekkaro loobub tegevdirektori ametist. “Lootsin järeltulija leida oma majast ja leidsin”
Selgus, kes saab uueks juhiks
4
Uudised
  • 16.01.25, 07:52
Aquaphor avab Jüris tööriistade tehase
5
Uudised
  • 14.01.25, 07:57
Luubi all Eesti ja Läti maksud. Fibenoli finantsjuht näeb Lätis kolme eelist
Advokaat: Eesti kolm erinevat maksustamise mudelit viivad investorid segadusse
6
Uudised
  • 15.01.25, 08:10
Tekstiilijäätmest tehakse paneel. Sillamäele planeeritav tootmine sai pea 40 miljonit toetust
Terve maailm otsib lahendusi, kuidas vanu riideid hiigelkogustes väärindada - Eesti tegi ära

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele