Täna kümme aastat tagasi lõppes nafta hinna 
eelmine langus tsükkel, mil toornafta hind langes Londoni naftabörsil ajaloo 
madalaimale tasemele 9,64 dollarini barrel.
Tolleaegse hinnalanguse põhjuseks oli Aasia finantskriis, mis viis paljud Kagu-Aasia riigid koos Jaapaniga majanduskriisi. Venemaa oli mõned kuud varem devalveerinud rubla, Euroopa Liit valmistus kasutusele võtma ühisraha euro (esialgu vaid arveldusrahana).
Pliivaba bensiini 95 hind Rotterdami sadamas oli siis 110 dollarit tonn ning Statoili tanklates Eestis maksis bensiiniliiter 6,40 krooni.
Selle aasta juuli alguses kerkis Brenti segu hind ajaloo kõrgeimale tasemele 147,50 dollarini barrel, mis selleks nädalaks oli kukkunud enam kui kahe kolmandiku võrra alla 40 dollarini barrel. Pliivaba bensiini 95 hind Rotterdami sadamas on 385 dollarit tonn ning Neste automaattanklates maksab 12,90 krooni liiter.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Dollar oli kümme aastat tagasi krooni võrra kallim kui täna ehk 13,28 krooni.
Seotud lood
Muuga tööstuspark, mis asub Eesti suurima kaubasadama territooriumil, hõlmab 76 hektarit. Sadamasisene asukoht on atraktiivne nii Eesti kui ka väliskapitalil põhinevatele tootmisettevõtetele ning annab võimaluse vähendada transpordikulusid. Enamik krunte on juba kaetud eelkokkulepete või kavandatavate investeeringutega, kuid kahele viimasele vabadest kinnistutest ootab Tallinna Sadam pakkumisi avaliku konkursi korras hiljemalt novembri lõpuks.